Wpis z mikrobloga

Ktoś z DHL (lub frogshopa, w którym została nadana) obrobił mi paczkę, którą wysłałam ze zwrotem towaru do sklepu. (_ ) Będę wdzięczna za porady, jak na przyszłość zabezpieczyć paczkę - nie tyle przed kradzieżą, bo to raczej niemożliwe, ale co zrobić, żeby móc udowodnić odbiorcy, że wysłałam wszystko, co zgłosiłam do zwrotu. Wydaje mi się, że samo nagrywanie pakowania to słaby dowód, w końcu mogłabym potem sama otworzyć paczkę, coś wyjąć i zapakować ponownie. Google nic ciekawego nie podpowiada. Sklep nie odda mi kasy za skradziony towar, chyba że DHL przyjmie reklamację (ale jakoś nie mam wielkich nadziei). Zważyć i opisać na paczce masę? Jakieś plomby czy podpis na taśmie klejącej?

Może ktoś ma doświadczenie w temacie, bo mnie się pierwszy raz taka sytuacja przytrafia.

#zalesie #dhl #zabka #kradno #zlodzieje #kiciochpyta
  • 5
@motokate: Szczerze to raczej nic nie zrobisz. Pracowałem w jednej z firm kurierskich i to co się tam dzieje z paczkami to nawet sobie nie wyobrażasz. Jedyna opcja to podejrzewam wykupienie ubezpieczenia u firmy kurierskiej, które wiąże się z większą opłatą. Wszelkie oklejania taśmami i opisywanie sobie odpuść, bo na sortowni pracownicy mają prawo np. podkleić paczkę inną taśmą, bo się rozwala. Czasami nawet opcja wrzucenia w jakiś inny karton i
@motokate: nagrywanie pakowania. Co do samego pakowania-jak byłem studenciakiem to przez parę miesięcy pracowałem przy pakowaniu paczek. Zasada jedna-taśma jednego rodzaju, zaklejenie kartonu wszędzie. Na każdym łączeniu. Jeśli gdzieś kleimy np poziomo to jedziemy jeszcze raz taśmą pionowo tam gdzie zakończenia taśmy żeby je zakleić-ograniczamy złodziejowi możliwość odklejenia. Najlepiej robić kółka-całe pudełko w jedną stronę w potem prostopadle. Przed wysyłką lub podczas odbioru przez kuriera dokładne foty paczki. Osoba która odbierze
@daothy: Dzięki za info. Takie ubezpieczenie zadziała bez jakichś szczególnych dowodów na to, że wszystko spakowałam? To był darmowy zwrot do sklepu na zasadach jak w Zalando - tylko naklejam dostarczoną wraz zamówieniem naklejkę i oddaję w żabie. Nawet nie jestem chyba stroną umowy z DHL, bo to sklep składa reklamację, pytanie, czy da się w takiej sytuacji dokupić ubezpieczenie (i pewnie sklep jakieś ma).

@thewickerman88: To duży sklep, podejrzewam,
@motokate: Ubezpieczenie raczej pozwoli Ci uzyskać odpowiednią kwotę odszkodowania - deklarujesz tam dokładną wartość towaru i proporcjonalnie do wartości dopłacasz za ubezpieczenia. Np. jeżeli wysyłasz drogi towar a nie masz ubezpieczenia to jest jakaś tam standardowa kwota, którą Ci oddadzą, jeżeli reklamacja przejdzie (niezależnie czy przesyłałaś t-shirta czy diamenty). Ale w tym przypadku, który opisujesz to faktycznie nie ma zastosowania.

Szczerze sytuacja jest trudna, bo są trzy strony sporu (Ty, DHL