Wpis z mikrobloga

Tło katastrofy:

- wrzesień 2013, do portu przypływa rosyjski statek pod mołdawską banderą z ładunkiem saletry amonowej
- statek odbywał rejs z Gruzji do Mozambiku, a do Bejrutu wpłynął z powodu awarii
- władze Libanu... nie pozwoliły jednak statkowi opuścić portu w efekcie czego właściciel i załoga porzucili statet
- niebezpieczny ładunek został złożony do hangaru nr 12
- od 2014 do 2017 zarząd portu kierował pisma z prośbą o wskazanie sposobu "utylizacji" niebezpiecznej substancji, proponując jej sprzedaż lub przekazanie wojsku;
- od początku podkreślano, że magazynowanie jest niebezpieczne i w nieodpowiednich warunkach co stwarza ryzyko
- nie było reakcji władz ani decyzji, towar zalegał w magazynie

https://www.aljazeera.com/news/2020/08/officials-knew-danger-beirut-port-years-200805032416684.html

#liban
JohnMaxwell - Tło katastrofy: 

- wrzesień 2013, do portu przypływa rosyjski statek...

źródło: comment_1596639238oNZU3QFN15WwPF70ZH7ggO.jpg

Pobierz
  • 12
@Orzysko nie tylko, chociaż i tutaj mogły pojawić się jakieś dodatki. Chodzi też o granulację i porowatość. Saletra przeznaczona do produkcji MW jest dodatkowo mikroporowana aby lepiej mieszać się z olejami