Wpis z mikrobloga

Mireczki, sam nie wiem czy pytanie bardziej do #komputery, czy też #gwarancja, bądź #rekojmia

#laptop #dell Inspiron, kupiony w maju po 6 tygodniach niezbyt intensywnego użytkowania przestał się uruchamiać, tak w ogóle zupełnie. Telefon na infolinię serwisu pozwolił zdiagnozować awarię matrycy, po sprzęt przyjechał kurier i zabrał go na wymianę części. Po powrocie i uruchomieniu wystarczył rzut oka na pierwszy ekran z logo producenta i w lewym górnym rogu ewidentnie widać jaśniejszy ekran, dodatkowo z jakimiś smugami, jakby coś naciskało na matrycę. Więc znów telefon do serwisu, ale tym razem miałem najpierw wykonać zdjęcia usterki. Zdjęcia wykonałem i odesłałem, a w odpowiedzi dostałem poniższą wiadomość, którą cytuję w całości:

Informuję Pana, iż urządzenia z matrycą IPS i podświetleniem ledowym w rogach (szczególnie z Energy Star 6.0) charakteryzują się wyświetlaniem czarnego obrazu w ten sposób. Nie jest to wada fabryczna Wszystkie nowe matryce i monitory firmy Dell, będą charakteryzowały się takim efektem podświetlenia przy jasności powyżej 30%, uwarunkowane jest to ograniczeniami konstrukcyjnymi w przypadku zastosowania podświetlenia wyłącznie w rogach. (Optymalne warunki użytkowania to jasność na poziomie maksymalnie 30% i prawidłowe oświetlenie pomieszczenia) Kolor czarny uzyskiwany jest w tych matrycach poprzez blokadę przepuszczanego światła z podświetlenia na zasadzie polaryzacji/ułożenia ciekłych kryształów, więc w rejonach narożnych monitora, tam gdzie znajdują się lampy ledowe, efekt przebicia światła może być zauważalny. To nie jest wada, lecz specyfikacja konstrukcyjna. Istnieją monitory, które posiadają pełne podświetlenie ledowe(full-array led ips display) i takie, które posiadają podświetlenie punktowe usytuowane w rogach ekranu, tak zostało to zaprojektowane. Aktualnie ta pierwsza technologia w przypadku matryc IPS jest bardzo droga, firma Dell nie posiada tego typu matryc w swojej ofercie.


Wobec tego producent umywa ręce, a ja zostałem z nienajtańszym laptopem, gdzie już przy uruchamianiu jestem wściekły, że działał poprawnie i przestał. Przyznam, że pierwszy raz zostałem potraktowany tak... impertynencko? Czy mam się kopać z koniem i pisać do serwisu, czy też uderzać gdzie indziej, a jak już to gdzie? #kiciochpyta
chapiesz_czy_chrapiesz - Mireczki, sam nie wiem czy pytanie bardziej do #komputery, c...

źródło: comment_1596198837ooE09t0Fc1tiO8vGm9d7QT.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach