Wpis z mikrobloga

Czy ktoś z was próbował zmienić plan zagospodarowania terenu, w urzędzie mi powiedzieli, że taka procedura trwałaby zapewne rok albo dłużej, jak jest w rzeczywistości, czy to w ogóle możliwe? Chcę wybudować dom ze spadkiem dachu ok.3%, a w planie zagospodarowania jest o wiele więcej. W pobliżu są domy z dachem płaskim(podobno jeśli do 50m takie domy stoją można zastosować dach płaski - nigdzie takiego przepisu nie znalazłam, info od znajomego architekta). #budowadomu #budownictwo #budujzwykopem
  • 13
@koin: Mówisz o MPZP? Tego nikt Ci nie zrobi, bo uchwala to rada gminy/miasta. Do tego gmina musi wynająć planistę, który opracuje plan i oddziaływanie na środowisko a to są niemałe pieniądze.
@Sckb: @koin: Nom robię to ze dwa razy w miesiącu ;P Ale to pewnie dlatego, że pracuję jako planista ( ͡º ͜ʖ͡º) Ogólnie zmiana punktowa to koszt od kilku tysięcy netto do 20-30 tysięcy (zależy od wielkości gminy/miasta). Jeżeli to duże miasto typu Warszawa/Gdańsk to zapomnij w ogóle. W mniejszych ośrodkach zwłaszcza gminach da się dogadać z Wójtem, że pokryjesz gminie koszt sporządzenia takiej zmiany
No i oczywiście @Sckb: ma rację. O wszystkim decyduje Rada Miasta/Gminy, bo to oni przystępują do sporządzania takiej zmiany, a potem ją uchwalają.
@gobi12: no wiem, że mam rację ( ͡ ͜ʖ ͡) Aktualnie walczę z takim projektem MPZP, bo takiej sieczki w życiu nie widziałem. A to temat na całe sołectwo jest...
@gobi12: Ok, dzięki :) Mega szkoda, bo jednak płaski dach to mniejsze koszty, większa powierzchnia użytkowa itd., ale chciałam wiedzieć, czy to w ogóle warte zachodu.
@gobi12: kuj-pom, robiłeś coś ostatnio? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@koin: dach płaski to niekoniecznie mniejsze koszta. Z tą powierzchnią też bym nie przesadzał. Dobrze przemyślany układ pomieszczeń i ich aranżacja i nie wiesz, że masz skosy.