Wpis z mikrobloga

#motoryzacja mam #opel #insignia 2009, 2.8 v6 (a28net) z automatyczna skrzynia, ostatnio zauważyłem zmianę w zachowaniu automatu, jak jade poniżej 50 km/h i odpuszczę gaz, to skrzynia wrzuca luz (obroty spadaja do ~800) i się toczy zamiast hamować silnikiem.
Jak przełączę na "manual" przesuwając gałką w lewo, to normalnie wrzuca bieg. Jak włączę tryb sport to trzyma biegi do samego końca nie wrzuca luzu, takie zachowanie było także na normalnym trybie, aż do około tygodnia temu, kiedy zauważyłem że skrzynia zaczęła wrzucać luz.
OBD2 po WiFi sprawdzałem, nie ma żadnych błędów.
Macie pomysł co mogło spowodować zmianę zachowania? Sterownik sobie wyliczył że optymalnie będzie wrzucać luz? Czy to nie jest możliwe i to raczej jakiś czujnik albo sterownik skrzyni?
  • 20
@Crow7422: Ja sam nie zmieniałem oleju, w kwitach od poprzedniego właściciela z ASO nie widziałem żeby był zmieniany. Ja jako że dobiłem niedawno do 150k to planowałem zmieniać, to może być to?
Błędów żadnych nie znalazło, ale to kieszonkowe OBD2 do telefonu podpinane także może czegoś nie widzieć.
@Kantee: jeśli nikt nie ingerował w skrzynię oraz sterownik silnika, Twój (lub innego użytkownika) styl jazdy się nie zmienił i nikt nie aktualizował oprogramowania w skrzyni to znaczy że z jakiegoś powodu układ lock up puszcza.
@aarahon: zmienił się styl jazdy. Ostatnio tylko moja narzeczona jeździ tym samochodem bo ja ze względu na prace zdalna ledwo się z domu ruszam. Wcześniej jeździliśmy na zmianę ale od epidemii jeździ w 99% ona. Reszta z wymienionych przez Ciebie rzeczy się nie zmieniła. Czyli to możliwe ze sterownik przez zmianę stylu jazdy uznał ze luz jest optymalny?
@aarahon: no to mnie mocno uspokoiłeś, aż bym piwo postawił (ʘʘ) wcześniej to był mój strzał na ślepo, gdzieś czytałem ze rozłączenie akumulatora może spowodować skasowanie pamięci sterownika ale dziś to sprawdzałem i nie zmieniło to zachowania. Więc albo nie skasowało pamięci, albo problem który był, występuje nadal
@Kantee: ogólnie jest tak że żeglowanie, czyli rozłączenie konwentera może nastąpić przy około 30 kmph i dzieje się to płynnie bo po rozpięciu turbin one same jeszcze na siebie oddziałują ale turbina od strony skrzyni nie napędza tak mocno tej od silnika. Sterując spięciem turbin możemy mniej lub bardziej wpływać na zachowanie się auta podczas ruszania itd.

Samo żeglowanie może być objawem usterki lub po prostu zamierzonym działaniem sterownika skrzyni i
@aarahon: okej, postaram się to sprawdzić jutro i dam znać. Dzięki za sugestie.

@Atreyu: czyli na pełna diagnostykę to do mechanika? Czy jest jakiś budżetowy sprzęt który ogarnie wszystkie błędy? Pewnie do kompa podłączany wtedy?
czyli na pełna diagnostykę to do mechanika? Czy jest jakiś budżetowy sprzęt który ogarnie wszystkie błędy? Pewnie do kompa podłączany wtedy?


@Kantee: tak naprawdę pełna diagnostyka (w tym modułów) to Tech2 i tego używają warsztaty, a najtaniej chińskie klony - ale to dalej drogo i opłaca się głównie jak sam ogarniasz naprawy. Coś niby da się porobić na laptopie Opel Scanem, ale nie wiem czy w Insignii i nigdy się tym
@Atreyu: pamietam ze jak miałem androida jeszcze to była apka opl dtc do OBD2 na Bluetooth i ogarniała dużo modułów włącznie ze skrzynia i światłami np. Może taniej wyjdzie kupić taniego androida i tamta apke ściągnąć. Sprawdzę u znajomego na androidzie czy ta apka jeszcze istnieje. Może to jest jakas droga.