Wpis z mikrobloga

Jestem rowerowym amatorem. Po przejechaniu 70 km dziennie przez kilka dni, miałem w łydkach gorsze skurcze niż kobieta przy porodzie. Wiem, że potrzebny jest magnez, potas i wapń, ale w jaki sposób najlepiej je dostarczać? Polećcie jakieś suplementy, które zawierają tylko najpotrzebniejsze składniki przy dużym wysiłku.

#szosa
#rower
  • 13
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MiQ27: ile tej soli na litr wody? Miód niezbędny jest czy tylko dla smaku? Kupiłem sobie bukłak na dłuższe trasy i zastanawiam sie czy lać samą wodę czy coś jeszcze, nie chciałbym go dobić za szybko.
@wychu: potas - 1 banan dziennie. Magnez+Wapń - 1 kefir dziennie. Możesz sobie to połączyć i zrobić fajny, orzeźwiający napój potreningowy. A poza tym to Doppelherz Na skurcze jest w miarę tanie i dobre. Potasu lepiej nie uzupełniać tabletkami.
@wychu

skurcze - koniecznie się rozciągnij i poroluj (na początek co kilka dni). Tu suple i tabsy nie uczynią cudów niestety.

Z domowymi izotonikami jest tak, że każdy poleca, ale nikt nie podaje właściwych proporcji aby to miało sens w osmolalnosci (mi się przestało chcieć i kupiłem kg opakowanie izotonika do rozrabiania w wodzie za kilkadziesiąt pln - szybko i na temat).

a ponad to wszystko - zadbaj o różnorodność Twojego codziennego
@wychu: przede wszystkim musisz jeździć! Suplementy w odpowiedniej ilości to dobra rzecz, ale bez treningu to i tak nigdy nic nie da - a skurcze to nie tylko efekt niedoboru minerałów.....
@dymel: nie ma sensu męczyć się z tematem izotoników, bo w większości przypadków izotonik to i tak takie placebo dla psychiki - nikt nie wie po co pije, ale pije bo czuje się lepiej. Ja np. zatrzymuję się przy sklepie i piję bezalkoholowe piwo, bo to też izotonik [mniej/znikoma zawartość (w zależności od użytej wody) elektrolitów, ale nawodnienie + energia]. Także lej wodę do bukłaka, bo bukłak trudno czyścić - a