Wpis z mikrobloga

hej,
macie jakiś ciekawy sposób jak badać powód porzucenia koszyka w sklepie internetowym?
Na wszystkie koszyki mam około 35% zamówień. Nie zależy mi jakoś na zwiększeniu samej statystyki, ale bardziej zwiększeniu sprzedaży. A to się może udać tylko wtedy kiedy poznam powód.

Myślałem nad popupem podczas zamykania karty, z możliwością wyboru powodu dla którego ludzie uciekają z koszyka, ale boję się że to może wkurzyć osoby, które mają odpalone kilka kart.

#sklepyinternetowe
#ecommerce
  • 11
@gustav: Generalnie było kiedyś głośno o tym, że sklepy wysyłały e-maile klientom którzy dodali coś do koszyka, ale nie finalizowali transakcji z jakaś określoną treścią np. „W swoim koszyku wciąż masz produkty, dokończ transakcję lub podaj powód dla którego nie chcesz, to może dostaniesz rabat”.
Szkopuł w tym, że klienci nie byli zalogowani lub nawet zarejestrowani.
Więc skąd sklep miał e-maila?
Okazało się, że funkcjonowała (może wciąż funkcjonuje) usługa, która tworzy
@gustav: Czy jest szansa, żeby zobaczyć jak wygląda w Twoim sklepie proces zakupowy? Badanie przyczyny porzucania koszyków jest oczywiście ważne, ale często na poziom konwersji w COP poza ceną wpływają także kwestie UX/UI.
@Catmmando: spróbuje trochę podkreślić koszty wysyłki zanim ktoś doda do koszyka. Może faktycznie tu też jest problem.

@dziekuje: to nowy sklep(realnie działa jakieś 7-8 miesięcy), nowych klientów mamy jakieś 90% więc nawet emaila nie mam, jakbym wysyłał maile do klientów(zapis po wprowadzeniu przez klienta) którzy nie potwierdzili polityki prywatności to miałbym pozamiatane. Jak będzie więcej stałych klientów to pomyślimy nad tym rozwiązaniem.
Popup byłby czasowy, ale to ostateczność kiedy inne
@gustav: Uproszczenie procesu zakupowego (w rozumieniu właścicieli sklepów) nie zawsze jest tym czego oczekuje klient. Pracuję w ecommerce naprawdę parę dobrych lat (w bardzo dużej ogólnopolskiej firmie) i nie raz widziałem próby wdrażania super prostego One Step Checkout Process, które po testach A/B okazywały się być mniej efektywne niż COP, który miał 4 kroki.

W Twoim przypadku procent zamówień bez finalizacji może również wynikać bezpośrednio z produktów, które sprzedajesz i pewnej
@gustav: I co z tego że dla dorosłych? Nagości nie pokazuj tylko logo/info o sklepie/ koszyku lub sam kod rabatowy. Remarketing a tym bardziej po ludziasz z koszyka to najmniejsze koszty i najlepiej konwertuje.