Wpis z mikrobloga

Moje pierwsze inwestycje na giełdzie chyba zbyt dobrze nie wyjdą. Nie boje się przyznać, że jestem amatorem i wszedłem w giełdę przez ciekawość inwestując kasę, ktorej straty nie odczuje. Zainwestowałem więc parę tysiecy w Lufthanse i TUI. Liczyłem, że odbiją w najbliższym czasie jako, że sytuacja z koronawirusem powoli się stabilizuje. Jestem jakieś 500zł w plecy i zastanawiam się co z tym zrobić. Sprzedam teraz i będę klasycznym wykopowym rekinem kupującym na górce i sprzedającym na dołku. Zostawię spokojnie i #!$%@? wie co dalej. Lufthansa podobno blisko upadłości więc rząd Niemiec z Radą Europejska opracował formę pomocy, która ma uchronić przed bankructwem. Ale co dalej? Co będzie z akcjami. Nie brzmi to dobrze.
Co do TUI to nie mam pojęcia, liczę, że otworzenie granic i zmasowane wyjazdy na wczasy przełożą się pozytywnie na firmę i kurs.
#gielda
  • 9
@Overrr: Nie mogłeś wejść w coś innego, co nie jest obarczone ryzykiem? Wszystko odbijało po 12 marca. Ja bym trzymał dalej, Lufthansa nie powinna upaść, co do TUI to nie mam zdania. Narazie jest za wcześnie, żeby odbijał, może za miesiąc (najmarniej) będzie coś widać.
@Overrr 500 PLN straty to nie jest dużo, ale zawsze gdy w coś inwestujesz to powinieneś określić sobie ile możesz zarobić, ale też ile maksymalnie możesz stracić, jeśli potem przekroczysz ten 'próg bólu' to trzeba sprzedawać i ciąć straty.
A co do tych konkretnych spółek to udało Ci się kupić je na szczycie po mocnych wzrostach, więc można było się spodziewać korekty. Do tego wybrałeś bardzo ryzykowny sektor, który daje sporą szansę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Overrr: dobra #!$%@?, mleko się rozlało. Skoro jesteś gotów wszystko stracić to trzymaj. Albo się uda i będą kokosy albo trafi szlag. Po to wymyślają pakiety pomocowe żeby właśnie firma nie upadła. Ja bym trzymał