Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie. Zrobiłem sobie jeden kurs z Pythona na Udemy (Python for Data Science) i mam certyfikat. Zamierzam rekrutować się na praktyki/staże, jestem studentem na licencjacie. Wiem, że w profesjonalnym środowisku kursy na Udemy nie są traktowane na poważnie - jednakże z drugiej strony warto mieć jakiś dowód, że coś tam umiem na wymaganym poziomie, a wszak dopiero będę stawiać pierwsze kroki w branży. Docelowo mierzę w analizę danych.

Pytanie do doświadczonych wykopków w związku z tym - czy nadmieniać w CV cokolwiek na temat kursu z Udemy?

#pracbaza #studbaza #informatyka #programista15k
  • 14
@Kriegs: Lepiej na podstawie tego kursu zrobić projekt, wrzucić na GIT repo i do CVki/zgłoszenia dorzucić link do niego. Bedzie to znacznie lepiej odebrane niż sam suchy kurs, który de facto możesz po prostu przeklikać w 30 minut.
@ly000: wyjdzie w rozmowie. Można porozmawiać o rozwiązaniu jakie zastosował, czy wie jaki to pattern etc. Jak samemu nie umiesz tego wyciągnąć, to zadaj prosty program do napisania. Np. walidator czy string ma poprawnie zamknięte nawiasy.
Nie wiem czy wiesz, ale w GIT widać historię commitów. Wystarczy z niej skorzystać. Jak wszystko jest w jednym commicie to na pewno nie zrobił tego sam a nawet jeśli, to jest spalony. Nie umie
wyjdzie w rozmowie


@draxgar: tak, ale certyfikaty służą do odsiewania na etapie przedstawiana CV. pracodawca dostaje np. 100 CV i wyrzuca 50 z nich. rozmowa jest drugim etapem, do którego się nawet nie dostaniesz, jeśli nie będziesz spełniał pewnych kryteriów. są brane pod uwagę takie rzeczy jak: wykształcenie, doświadczenie, szkolenia i właśnie certyfikaty. rekrutacją na tym etapie często się zajmują ludzie, którzy nie mają pojęcia o programowaniu. nikt nie będzie sprawdzać