Wpis z mikrobloga

Spotkanie z elektrykiem za jakiś czas. Chce zbudować inteligenty dom. Standardowo sterowanie światłami rolety czujniki i kamery. Sama automatyka i programowaniem się zajmę ale jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o sprawy elektryki. Na pewno chciałbym zastosować topologię gwiazdy jedna szafkę gdzie będą przekaźniki oraz jakiś sterownik( nie wiem czy dedykowany czy może pokuszę się o jakieś własne urządzenia). Jak to ugryźć wiedząc ze automatykę wprowadzę za jakiś czas(miesiąc może dłużej) a mimo to chce żeby wszystkie światła działały na włącznik? Jak przekazać elektrykowi żeby poprowadził przewody np. Do włącznika światła żeby wszytko na początku działało standardowo bez przekaźników? Macie jakies schematy lub pomysły?
Gdzie wyprowadzić czujniki ruchu oraz czy tez sama skrętka wystarczy?
Dzięki za odpowiedzi

#inteligentnydom #smarthome #arduino #raspberrypi #elektryka #domoticz
  • 9
Jak to ugryźć wiedząc ze automatykę wprowadzę za jakiś czas(miesiąc może dłużej) a mimo to chce żeby wszystkie światła działały na włącznik?


@pawello1944: najprostsza (i zarazem najdrozsza-i wymagajaca duzo miejsca w "rozdzielni"). kazdy punkt jest ciagniety osobnym kablem do rozdzielki. Poki nie ma sterownika laczysz normalnie na zaciskach. jak juz dasz sterownik to nie masz problemu bo wszystkie punkty masz w jednym miejscu wiec je poprostu przepinasz tak jak chcesz.
Opcja
@gorzki99: @pawello1944: u siebie mam rozplanowane trzy rozdzielnie mniejsze w tym jedna wejściowa. Zrobiłem trzy osobne gwiazdy do tych rozdzielni a następnie pomiędzy nimi ( dwie są na różnych kondygnacjach) pociągnąłem kilkanaście skrętek. Przekaźniki z poszczególnych rozdzielnic rozmawiają z tą centralnie położoną w której znajduje się kontroler.