Wpis z mikrobloga

Mirki, odgrzebałem rower który trochę stał nieużywany (Giant Yukon FX2) i podczas przygotowywania go do jazdy zauważyłem że zaciski hamulców tarczowych ustawione są w taki sposób, że:
- przy przednim kole klocki trą o tarczę całą swoją powierzchnią
- przy tylnym kole klocki trą tylko częścią swojej powierzchni
Wygląda to tak, jak na rysunku.

Z tyłu rama ma uchwyt IS, do niego przymocowany jest adapter PM do tarczy 160mm i bezpośrednio do adaptera przykręcony jest zacisk hamulca. W żadnym miejscu nie ma żadnych podkładek a mimo wszystko wygląda jakby ten zacisk był o jakieś 3, może 4mm za wysoko.
Nie wiem czy tak było fabrycznie czy może coś tu zostało nakombinowane. Jak patrzę po tych adapterach IS-PM, to wszędzie jest po prostu napisane "do tarczy 160mm, tył" i tyle. Są jakieś "niższe" lub "wyższe" rodzaje adapterów do jednego rozmiaru tarczy hamulcowej?
#rower
źródło: comment_1589664782C47ZyAyqh3zbU2oAa6PAJP.jpg
  • 8
@x12: Czy tarcze z przodu i z tyłu są identyczne? I czy klocki hamulcowe z przodu i z tyłu są identyczne? Shimano w wyższych modelach ma trochę węższe klocki hamulcowe. Gdy są założone do tarczy przeznaczonej do szerszych kloców to może być tak, że będzie wytarta ścieżka na tarczy hamulcowej jakby klocki hamulcowe były ustawione zbyt wysoko.

Więc najpierw sprawdź to. Jeżeli zaciski hamulcowe, klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe są identyczne
@artur200222: Tak, tarcze z przodu i z tyłu są identyczne (Clarks CFR-11FA 160mm), Zaciski też są identyczne (TRP G-Spec Quadiem), klocki - identyczne (TRP Q10TS).
Adapter na którym z tyłu zamontowany jest zacisk, to chyba SHIMANO SM-MA-R160. Napisy są częściowo starte i nie jestem pewien. Z przodu zacisk jest bezpośrednio do amortyzatora przykręcony, bez żadnego adaptera (amortyzator ma uchwyt Post Mount).