Wpis z mikrobloga

#!$%@? wyplusujcie mi to na główna bo mam ważne pytanie i może znajdzie się osoba która mi w tym pomoże.
Robię zakwas z buraków i po 4 dniu wypłynęły mi lekko buraki na powierzchnie i przyprawy, piana która była biała lekko pociemniała. Teoretycznie nie widać pleśni ale boje się ze jak to tak zostawię to się pojawi za kilka dni. Czy do takiego zakwasu po kilku dniach fermentacji mogę teraz dolać wody z solą? Żeby wypełnić go po brzegii zmniejszyć powierzchnie na której to gowno może wyrosnąć?
#gotujzwykopem #kiciochpyta #pomocy #rozowepaski #niebieskiepaski #rozdajo zdjęcia zakwasu
  • 17
@pieknykwiatuszek: Ja bym już nie ryzykowała. 200ml wody życia tym burakom nie zmieni, a jeśli już fermentacja się rozpoczęła to jej nie przerywaj, nie znam się aż tak żeby stwierdzić czy dolanie solanki coś nie popsuje.
Mi jak wypływały buraki to wsadzałam jakieś naczynko, które je przytrzyma.
Niech sobie pływają, te które mają puścić sok i tak puszczą.
Po 4 dniach już możesz zacząć próbować zakwasu bo ja po 4-5dniach już
@pieknykwiatuszek: dolanie solanki jako takie nie zaszkodzi zakwasowi - po prostu go rozcieńczysz. Tylko nie bardzo rozumiem po co, skoro się coś unosi na powierzchni to dalej się będzie unosić tylko wyżej. W przestrzeni pomiędzy zakwasem a zakrętką nazbiera się CO2 i to powinno wystarczyć żeby zablokować rozwój pleśni czy innych niepożądanych mikroorganizmów. Jak zostawisz za mało miejsca na CO2 to może pierdyknąć.
@pieknykwiatuszek: mamy spytałam (robi ten zakwas już od roku regularnie) i napisała, że to normalny proces i masz zdjąć pianę łyżką i się nie przejmować. Poleca też otwartą fermentację w słoiku przykrytym tkaniną. No i po pięciu dniach już jest zrobione, buraki do jedzenia, sok do picia, tylko sprawdź czy wystarczająco kwaśne.