Wpis z mikrobloga

#gearbest #priorityline #dhl
prośba o pomoc, ja po 2tyg przepychanki z supportem Gearbesta mam dosyć :/
W grudniu 2019 opłaciłem preorder na Fimi Palm (10usd), do końca miesiąca wpłaciłem resztę (total 150usd), wybrałem priority line i shipping guarantee za kolejne 10usd. Wysyłka miała nastąpić na przełomie stycznia i lutego 2020.
W tych okolicach (może później) status zmienił się na packed i do dzisiaj paczka nie została wysłana. Od 28/04 walczę z supportem:
- pierwsza odp: zamówienie spakowane, zostanie wysłane w ciągu 1-2 dni roboczych
- po tygodniu zwłoki napisałem, że doopa, więc 09/05 ich odp: nie możemy wysłać priority line, tylko dhl
- na moje pyt. czy pozostaje mi czekać aż priority line będzie znów dostępne albo wybrać dhl, 10/05 odp: "nie, tylko dhl"
- eskalowałem to wyżej, dzisiaj odp: albo dhl, albo "we can cancel and refund full to your Gearbest wallet in 24 hours" albo "If you prefer a Payment account refund, please tell us directly"

Z tego co rozumiem:
- albo decyduję się na DHL i wtedy bankowo zapłacę dodatkowe opłaty (koło 60-80pln za obsługę, 23% od 150usd i nie wiadomo, czy nic więcej?)
- albo dostanę zwrot w postaci gównopunktów
- albo zwrot na konto (na szczęście)
wołam @GearBest_Polska jesteście w stanie jakoś pomóc? czy był ktoś w takiej sytuacji?
  • 7
@KK88: Niestety nie masz żadnej możliwości, żeby ich do czegoś zmusić. Nie wiem jakie są aktualne ceny tego czegoś co zamówiłeś przelicz sobie czy aktualnie bardziej się opłaci zapłacić vat plus opłaty, które w DHL nie są zawsze. Czy lepiej z innego sklepu np. Ali + ASS prawdopodobieństwo vatu mniejsze.
@H4v3n: dla mnie sytuacja, w której deadline wysyłki był przekładany x razy, a support najpierw odpisuje, że przesyłka zostanie wysłana w ciągu 1-2 dni roboczych, po tygodniu ciszy dopiero na kolejną moją wiadomość dostaję wiadomość, że jednak nie wyślą, chyba, że zmienię rodzaj wysyłki i poniosę dodatkowe koszty to nie jest konkretnie i bez mydlenia oczu.

@niera: nie o przymuszanie chodzi, aktualna cena to 180usd na gb niby w promo,
@KK88: Zwykle w DHL kazali mi przesłać screenshot, na którym była kwota zapłacona i od tego liczyli VAT. Choć slyszalem o sytuacjach naliczania przez DHL vatu od kwoty z deklaracji na przesylce co bywa korzystne. Kwota za obsługę jest stała.
@henk: w sensie konkretnie u gearbesta? jakby na to nie patrzeć tak, od jakiegoś czasu unikam ich najbardziej ze wszystkich sklepów. Czy ogólnie u chińskich januszy? nie, bo p-stwo wpadki jest takie samo jak u naszych januszy, czy to allegro czy olx - a np. wielokrotnie system ali (zamrożenie kasy) ratował mi tyłek. I tak szczerze powiedziawszy to nie przyfarciło mi się z tym konkretnym zamówieniem z gearbestem - cóż, zdarza