Wpis z mikrobloga

Skończyłem niedawno demo Colony Ship i pora podzielić się paroma uwagami. Taguję również #ageofdecadence bo to od tego samego dewelopera i filozofia walki jest niejako podobna.

1. Grafika jest wyraźnie lepsza! Nie jest może jakoś szczególnie powalająca, ale jest ładna, lokacja w demie jest bardzo klimatyczna i jestem dobrej myśli.
2. Demo zawiera w sobie paręnaście (?) walk toczących się głównie na arenie, żadnych questów, zatem tego się nie sprawdzi, tak samo nie chciałem zbytnio czytać dialogów, by sobie nie spojlerować przygody, to co jednak przeczytałem było dobrze napisane.
3. Cieszę się, że są aż 3 możliwości wyboru tego, jak bardzo losowy ma być system, czyli że mało losowy (bazując na wskaźniku trafień w końcu trafiamy), nieco bardziej (system "kart", gdzie już jedna wyciągnięta się nie powtarza), czy też kompletnie losowy. Bardzo podoba mi się to, że te same zasady dotyczą też przeciwników, zatem każdy sobie znajdzie odpowiednie dla siebie ustawienie na tym polu.
4. Jest sporo ciekawych broni, pancerzy, w tym gogle, napierśniki, a nie tylko "zbroja", coś jak w Morrowindzie, są też granaty z różnymi efektami i gadżety, dzięki którym mamy np. pole siłowe, niewidzialność, mamy również implanty, które można ulepszać.

Okej, pierdu, pierdu - walka!

Postanowiłem przejść demo jedną postacią. Można mieć drużynę składająca się z naszej postaci i dodatkowych 3 osób, których możemy zrekrutować po drodze, ale pomyślałem, że tak będzie ciekawiej i może nieco trudniej :^) Pierwsza rzecz, to postawiłem na Strength i Constitution, bo w końcu mam walić młotem! To nie był dobry pomysł, a modyfikacja tej postaci niewiele dała. Dostałem parę podpowiedzi od @sejsmita i zmieniłem zupełnie podejście do tworzenia postaci. Mianowicie zamiast wybierać atrybuty i pod to wszystko inne, skupiłem się nad tym, jakie chcę mieć Featy (mają one swoje wymagania), na zadbaniu o obronę (postawiłem na uniki - evasion), na atak (odpowiednio wysoka szansa na trafienie plus jak najwięcej punktów akcji na turę, skoro walczę sam plus ewentualnie dosyć wysokie reaction, by mieć dodatkowe ataki w turze przeciwnika), to sprawiło, że rozwinąłem przede wszystkim Dexterity i Percetion.

Był to strzał w dziesiątkę! Co prawda na początku nie było łatwo, w połowie drogi musiałem zużyć nawet stimpaka, ale potem było już z górki. Mało tego - nie wydałem nawet przysługujących mi Featów i skończyłem grę z 3 w zapasie. Ponadto stimpaki i granaty się nie odnawiały w sklepie, to aż do ostatniej walki zużyłem tylko 1 stima! Jak to było możliwe?

Wystarczy tak jak w przypadku systemu rozwoju postaci przypatrzyć się systemowi walki. Mamy do dyspozycji różnego rodzaju ataki. Dla mojej postaci walącej młotem były to (omówione pokrótce, faktycznie każdy ma więcej modyfikatorów):
- Regular Attack: zwykłe atak, zadaje normalne obrażenia i kosztuje standardową liczbę AP,
- Fast Attack: szybki atak, potrzebuje mniej AP, ale zadaje mniej obrażeń, czasami zostaje nam się mniej punktów właśnie na ten atak,
- Power Attack: silny atak, dodatkowe obrażenia, kosztuje więcej AP.

Są ataki w poszczególne części ciała:
- głowa: kosztuje dodatkowe 2 AP, ale jak się trafi, to przeciwnika ma obniżoną PER (-2), jak krytycznie to jest powalony na turę,
- tułów: większa penetracja, jak ktoś ma silny pancerz, to to jest dobra odpowiedź na to,
- nogi: trafienie zmniejsza zdolność unikania ciosów,
- ręce: trafienie zmniejsza zdolność do trafiania w cel, krytyczne kara do AP.

Są jeszcze 2 specjalne ataki: Knockdown (duh...), Swing (trafianie kilku przeciwników na raz).

I teraz tak - tajemnica polega na tym, by wiedzieć, kogo zaatakować jako pierwszego i jakiego ataku użyć. Z zadowoleniem mogę powiedzieć, że przez całe demo używałem WSZTSTKICH rodzajów ataków, czyli nic nie jest na wyrost. Na początku były to często ataki z nogi, by potem łatwiej trafiać, ale w końcu często też atakowałem ręce i nogi, by niwelować zdolności ofensywne przeciwnika w jego turze. Swing siał spustoszenie, jeżeli przeciwnicy się zgromadzili koło siebie. Pozostałe ataki też się przydawały. Nie bez znaczenia jest też to, z którego miejsca atakujemy, atakowanie kogoś w plecy jest bardzo skuteczne :^)

W demo grało mi się naprawdę przyjemnie. Tak bardzo, że odłożyłem na bok New Vegas i Cities: Skylines i grałem właśnie w to xD Jedynie na końcu był mały zgrzyt


ale koniec końców świetnie się bawiłem.

Polecam samemu sprawdzić demo, jest do pobrania za FREE na Stramie. Jeżeli chodzi o szczegóły moich zmagań, to na bieżąco dodawałem relację z nich na discordzie crpg https://discord.gg/yDJq7Nk , tam jest też więcej screenów.

#crpg #rpg #gry #colonyship
Lisaros - Skończyłem niedawno demo Colony Ship i pora podzielić się paroma uwagami. T...

źródło: comment_1588527005WCBvXoLLjONA0Hje832BOM.jpg

Pobierz
  • 11
@Lisaros: Link do dema: https://store.steampowered.com/app/648410/Colony_Ship_A_PostEarth_Role_Playing_Game/

Btw odnośnie specjalnych ataków, to większość broni ma takie. Np bladed weapons mają flurry (kilka ciosów) zamiast swing/knockdown jak młoty. Rifles mają bullseye oprócz zwykłych celowanych - znacznie zwiększona szansa na kryta. Autorifles mogą dodatkowo strzelać serią. Pistolety mają tripple/double shot. Smg mają różne rodzaje serii - short, long, aimed, a shotguny walą z kilku rur na raz. Też każda broń ma podtypy - lżejsze i
@Lisaros: Również polecam demo, nie wiem czy sam próbowałeś, bo nie pociągnąłeś tematu gadżetów ale ogólnie za pomocą granatów + odpowiedniego wyposażenia możemy robić fajne comba, np. rzucając dymny i jednocześnie mając termowizję "oślepiamy" wroga przy czym sami niewiele tracimy, dodatkowo nawet bez termowizji walcząc w zwarciu mamy mniejsze kary, czy maska gazowa + granaty gazowe itd.


Póki co w moim odczuciu największy minus, to bardzo podobne do siebie rodzaje pancerzy,
@sejsmita Tego problemu nie miałem ale domyślam się, że może utrudnić :P

mimo że krótka, ciemno buro, nic nowego.


@albertbranka: Bo to demo, które ma na celu tylko pokazać system walki nic więcej. A sam system na tle innych podobnych gier wydaje się ciekawy.

Z drugiej strony klimat lokacji dla mnie bardzo pozytywny, bo wywołuje skojarzenia z Blade Runner'em.
Pierwsza rzecz, to postawiłem na Strength i Constitution, bo w końcu mam walić młotem! To nie był dobry pomysł, a modyfikacja tej postaci niewiele dała.

@Lisaros: był ( ͡° ͜ʖ ͡°) chociaż przyznaję że używałem i granatów i stimów i narkotyków. Pierwsze walki były bardzo trudne, potem to już z górki. Postać pod graze damage, chciałem feat 10 siły sprawdzić, myślę że feat z 10 dex wciąż
Usmiech_Niebios - > Pierwsza rzecz, to postawiłem na Strength i Constitution, bo w ko...

źródło: comment_1611412940b8LHraC1WtbHMcBtpW5jkc.jpg

Pobierz
@Lisaros: czyste solo, wczoraj/przedwczoraj. Najgorsza była chyba 4 walka z 3 wrogami - musiałem użyć i granatu dymnego i stymulantu na mega wczesnym etapie gry. Tam właśnie wziąłem tough bastard zamiast warrior (wzięty pod koniec), bo warrior prawie nic nie robił i postać ginęła. Szczerze to jest to postać typowo pod to co jest dane w demo - moduł do modułu percepcji obniżał szansę na trafienia celowane więc wziąłem perk je