Aktywne Wpisy
Opas +494
Niektórzy przeżywają jak odchodzi ich pies czy kot, a ja… przeżywam króla mojego akwarium Suma. Wczoraj zauważyłem że on trafił tęczowym mostem do krainy Posejdona. Był ze mną 28 lat…, dostałem go w pierwszej lub drugiej klasie podstawówki, przeżył kilka wyskoków, podsuszeń, pogryzienie przez pierwszego psa, błędy akwarystyczne, choroby, nawet wakacje u babci. Śmiałem się że córka w spadku go odziedziczy, ale nie będzie jej to dane :( W trakcie ostatniego serwisu
Linnior88 +16
Przez swój introwertyzm i unikanie facetów latami jestem sama koło 30 stki , chyba nie tak miało być
1. Grafika jest wyraźnie lepsza! Nie jest może jakoś szczególnie powalająca, ale jest ładna, lokacja w demie jest bardzo klimatyczna i jestem dobrej myśli.
2. Demo zawiera w sobie paręnaście (?) walk toczących się głównie na arenie, żadnych questów, zatem tego się nie sprawdzi, tak samo nie chciałem zbytnio czytać dialogów, by sobie nie spojlerować przygody, to co jednak przeczytałem było dobrze napisane.
3. Cieszę się, że są aż 3 możliwości wyboru tego, jak bardzo losowy ma być system, czyli że mało losowy (bazując na wskaźniku trafień w końcu trafiamy), nieco bardziej (system "kart", gdzie już jedna wyciągnięta się nie powtarza), czy też kompletnie losowy. Bardzo podoba mi się to, że te same zasady dotyczą też przeciwników, zatem każdy sobie znajdzie odpowiednie dla siebie ustawienie na tym polu.
4. Jest sporo ciekawych broni, pancerzy, w tym gogle, napierśniki, a nie tylko "zbroja", coś jak w Morrowindzie, są też granaty z różnymi efektami i gadżety, dzięki którym mamy np. pole siłowe, niewidzialność, mamy również implanty, które można ulepszać.
Okej, pierdu, pierdu - walka!
Postanowiłem przejść demo jedną postacią. Można mieć drużynę składająca się z naszej postaci i dodatkowych 3 osób, których możemy zrekrutować po drodze, ale pomyślałem, że tak będzie ciekawiej i może nieco trudniej :^) Pierwsza rzecz, to postawiłem na Strength i Constitution, bo w końcu mam walić młotem! To nie był dobry pomysł, a modyfikacja tej postaci niewiele dała. Dostałem parę podpowiedzi od @sejsmita i zmieniłem zupełnie podejście do tworzenia postaci. Mianowicie zamiast wybierać atrybuty i pod to wszystko inne, skupiłem się nad tym, jakie chcę mieć Featy (mają one swoje wymagania), na zadbaniu o obronę (postawiłem na uniki - evasion), na atak (odpowiednio wysoka szansa na trafienie plus jak najwięcej punktów akcji na turę, skoro walczę sam plus ewentualnie dosyć wysokie reaction, by mieć dodatkowe ataki w turze przeciwnika), to sprawiło, że rozwinąłem przede wszystkim Dexterity i Percetion.
Był to strzał w dziesiątkę! Co prawda na początku nie było łatwo, w połowie drogi musiałem zużyć nawet stimpaka, ale potem było już z górki. Mało tego - nie wydałem nawet przysługujących mi Featów i skończyłem grę z 3 w zapasie. Ponadto stimpaki i granaty się nie odnawiały w sklepie, to aż do ostatniej walki zużyłem tylko 1 stima! Jak to było możliwe?
Wystarczy tak jak w przypadku systemu rozwoju postaci przypatrzyć się systemowi walki. Mamy do dyspozycji różnego rodzaju ataki. Dla mojej postaci walącej młotem były to (omówione pokrótce, faktycznie każdy ma więcej modyfikatorów):
- Regular Attack: zwykłe atak, zadaje normalne obrażenia i kosztuje standardową liczbę AP,
- Fast Attack: szybki atak, potrzebuje mniej AP, ale zadaje mniej obrażeń, czasami zostaje nam się mniej punktów właśnie na ten atak,
- Power Attack: silny atak, dodatkowe obrażenia, kosztuje więcej AP.
Są ataki w poszczególne części ciała:
- głowa: kosztuje dodatkowe 2 AP, ale jak się trafi, to przeciwnika ma obniżoną PER (-2), jak krytycznie to jest powalony na turę,
- tułów: większa penetracja, jak ktoś ma silny pancerz, to to jest dobra odpowiedź na to,
- nogi: trafienie zmniejsza zdolność unikania ciosów,
- ręce: trafienie zmniejsza zdolność do trafiania w cel, krytyczne kara do AP.
Są jeszcze 2 specjalne ataki: Knockdown (duh...), Swing (trafianie kilku przeciwników na raz).
I teraz tak - tajemnica polega na tym, by wiedzieć, kogo zaatakować jako pierwszego i jakiego ataku użyć. Z zadowoleniem mogę powiedzieć, że przez całe demo używałem WSZTSTKICH rodzajów ataków, czyli nic nie jest na wyrost. Na początku były to często ataki z nogi, by potem łatwiej trafiać, ale w końcu często też atakowałem ręce i nogi, by niwelować zdolności ofensywne przeciwnika w jego turze. Swing siał spustoszenie, jeżeli przeciwnicy się zgromadzili koło siebie. Pozostałe ataki też się przydawały. Nie bez znaczenia jest też to, z którego miejsca atakujemy, atakowanie kogoś w plecy jest bardzo skuteczne :^)
W demo grało mi się naprawdę przyjemnie. Tak bardzo, że odłożyłem na bok New Vegas i Cities: Skylines i grałem właśnie w to xD Jedynie na końcu był mały zgrzyt
ale koniec końców świetnie się bawiłem.
Polecam samemu sprawdzić demo, jest do pobrania za FREE na Stramie. Jeżeli chodzi o szczegóły moich zmagań, to na bieżąco dodawałem relację z nich na discordzie crpg https://discord.gg/yDJq7Nk , tam jest też więcej screenów.
#crpg #rpg #gry #colonyship
Btw odnośnie specjalnych ataków, to większość broni ma takie. Np bladed weapons mają flurry (kilka ciosów) zamiast swing/knockdown jak młoty. Rifles mają bullseye oprócz zwykłych celowanych - znacznie zwiększona szansa na kryta. Autorifles mogą dodatkowo strzelać serią. Pistolety mają tripple/double shot. Smg mają różne rodzaje serii - short, long, aimed, a shotguny walą z kilku rur na raz. Też każda broń ma podtypy - lżejsze i
Póki co w moim odczuciu największy minus, to bardzo podobne do siebie rodzaje pancerzy,
* Ostatnio jestem mega wypalony, do Pathfinder Kingmaker podchodzę już 4 raz, wyczyszczę 2 -3 lokacje i wyłączam.
@albertbranka: Bo to demo, które ma na celu tylko pokazać system walki nic więcej. A sam system na tle innych podobnych gier wydaje się ciekawy.
Z drugiej strony klimat lokacji dla mnie bardzo pozytywny, bo wywołuje skojarzenia z Blade Runner'em.
Komentarz usunięty przez autora
@Lisaros: był ( ͡° ͜ʖ ͡°) chociaż przyznaję że używałem i granatów i stimów i narkotyków. Pierwsze walki były bardzo trudne, potem to już z górki. Postać pod graze damage, chciałem feat 10 siły sprawdzić, myślę że feat z 10 dex wciąż