Wpis z mikrobloga

#niemcy

Od jutra przekroczenie prędkości o 21 km/h w mieście i 26 km/h poza terenem zabudowanym to miesiąc zakazu prowadzenia pojazdów.

Wcześniej zakaz na miesiąc, poza miastem, obowiązywał dopiero od 41 km/h obligatoryjnie lub od 26 km/h pod warunkiem, że był złamany dwukrotnie w ciągu 12 miesięcy.

Analogicznie było w terenie zabudowanym dla 26 h a obligatoryjnie zakaz wchodził przy przekroczeniu o 31 km/h.

Mandaty zaczynają się od 20/30 EUR za 0-10 kmh do 600/680 EUR powyżej 70 kmh odpowiednio poza miastem/w mieście.

Warto zaznaczyć, że w przypadku osób bez niemieckiego prawa jazdy i zdjęcia z fotoradaru wiąże się to z koniecznością wysłania dokumentu celem naklejenia adnotacji na dokumencie (lub wycieczki do Niemiec). Brak tegoż może skutkować dużo poważniejszymi konsekwencjami.

Limity prędkości jeżeli chodzi o LKW i zakazy jazdy są identyczne jak dla PKW

Warto zaznaczyć, że w RFN ciężarowe posiadają limit 80 km/h na drogach dwujezdniowych o więcej niż dwóch pasach ruchu w każdą stronę oraz 60 kmh na pozostałych drogach, głównie chodzi tu o jednojezdniowe drogi krajowe ale też ekspresowe.

Ważną zmianą jest też obowiązek zachowania prędkości odpowiadającej prędkości pieszego przy wykonywaniu manewru skrętu w prawo. Nie mam jednak potwierdzonego źródła tej informacji (nie mogę znaleźć) ani czy dotyczy to konkretnych obszarów czy skrzyżowań. Domyślam się, że chodzi o teren zabudowany. Zmiana ma na celu ochronę pieszych i rowerzystów.

Dodatkowo wprowadzony został obowiązek zachowania odstępu od wyprzedzanego rowerzysty. Dotychczas przepis mówił o zachowaniu "prześwitu", od jutra należy zachować co najmniej półtora metra.

I tak na sam koniec. Fotoradary w niemczech są powszechne, są to mobilne urządzenia na trzech nogach, są też w formie przyczepek stawianych na dłużej przy drogach, montowane są też na wiaduktach specjalne kamery robiące zdjęcia od tyłu, niewidoczne podczas dojazdu do wiaduktu.

Oczywiście jest też masa urządzeń stacjonarnych oraz radiowozy, głównie nieoznakowane bmw oraz mercedesy.

Nie spotkałem się nigdy z odcinkowymi pomiarami prędkości. Te są popularne w Polsce, Austrii (nawet mobilne urządzenia) a królują w tej materii Włosi.

Warto pamiętać, że tolerancja błędu pomiaru większości urządzeń to 3 km/h a więc w teorii możliwa jest utrata prawa jazdy na miesiąc przez kierowcę LKW na autostradzie w sytuacji gdy napotka ograniczenie do, 60 km/h i je kompletnie zignoruje jadąc 90 km/h.

Pełny katalog do przejrzenia tutaj (tylko po niemiecku) https://www.bussgeldkatalog.org/geschwindigkeitsueberschreitung/

#niemcy taguje też dla tirowców #zycietruckera #ciekawostkizniemiec
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Funs: no to z fartem mordeczko ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@RedNews: próbuj, brakuje naprawdę dobrego, rzetelnego i często aktualizowanego polskojęzycznego serwisu o tym co w DE słychać, jednak moim natywnym językiem jest polski i nie znam niemieckiego na tyle biegle, żeby bez trudu ciągle przeglądać sobie nagłówki na niemieckojęzycznych serwisach i czytać to co mnie zainteresuje, tym bardziej że po drugiej stronie Odry też
  • Odpowiedz