Wpis z mikrobloga

@Sm3rf1k: nie jestem konstruktorem, więc nie będę się sprzeczał. Napisałem tylko tyle ile wiem, ile słyszałem od różnych mechaników. Strata jest, ale nie taka jak w przypadku hydrokinetyków.
@serek_heterogenizowany: nawet hydrokinetyk mimo procenta straty jest efektywniejszy na drodze od manuala

W e9x/e6x masz fajny automat ZF który możesz znacznie poprawić softem. To już są te skrzynie że sam szybciej biegu nie zmienisz. W dodatku do wyboru są też dwusprzęgłowe, ale to droższy temat przy naprawie

Kupując e92 335i nie brałem nawet manuala pod uwagę w aucie na daily i dojazdy do pracy
@serek_heterogenizowany: każda z nich zabiera moc. Hydrokinetyk i dwusprzęgłowa w miarę podobnie, pamietaj że hydrokinetyk powyzej 60 czy 70km.h i okolo 2500 obrotów robi pełny lock-up więc masz pełne zasprzęglenie tak jak w DSG.
Manual ma straty na oporach kół zębatych, łożyskach oraz pochodzące od masy elementów wirujących wewnątrz.