Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Borysko_88: no to jest niestety kolejny problem, bo problem z korkami swoją genezę, ma często właśnie w planowaniu przestrzennym. Urban sprawl i nienadążająca za rozwojem miasta infrastruktura społeczna powoduje potem problemy komunikacyjne
  • Odpowiedz
Buspas to też sygnał dla kierowców=potencjalnych pasażerów. "Zobaczcie, tu komunikacja zbiorowa ma priorytet nad wami. Zaraz obok was jest pusty pas. Może warto z niego legalnie skorzystać, hm? Oczywiście możecie po prostu nadal stać w tym korku, ale macie opcję."


@kapuczina_corki_somsiada: Jak ja lubię takich fantastów propagujących komunikację zbiorową. Wzorujecie się na dobrze rozwiniętych miastach Skandynawi lub Europy zach., a w zupełności pomijacie rachunek ekonomiczny. Dlaczego nie odniesiesz się do
  • Odpowiedz
@kapuczina_corki_somsiada: Nie naskakuje, ale jest zniesmaczony i znudzony fantastami oderwanymi od rzeczywistości finansowej kraju w którym żyjemy. Nie uważasz, że można być znudzonym oglądaniem pięknych wykresów, które nigdy nie znajdą odzwierciedlenia w rzeczywistości? Czyżbym nie mógł mieć swojej negatywnej opinii o zwolennikach ruchu promującego buspassy, którzy jakoś nie forsują z taką mocą kontrabuspasów, które we Wrocławiu sprawdziłyby się idealnie.

Propagowanie idei buspasów, stref wolnych od ruchu świadczy właśnie o byciu
  • Odpowiedz
@dlolb co mogę więcej dodać? ¯_(ツ)_/¯ faktycznie dużo ludzi jeździ autem do roboty 1km dalej, ale trzeba mieć na uwadze to, że takie sranie buspasami na prawo i lewo nic nie rozwiązuje.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Borysko_88: nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Warszawie buspasy robią mega robotę i nikt na nie nie psioczy, wręcz przeciwnie, ale w Warszawie 60% ludzi jeździ komunikacją miejską, więc może dlatego
  • Odpowiedz
@dlolb nie znam nikogo wśród swoich znajomych, którzy powiedzieliby xhoć jedno dobre słowo o tym bezmyślnym wysypie buspasów we #wroclaw. A już szczefólnie jak widać ten na Grabiszyńskiej jak widać robi rob... znaczy korki ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@Borysko_88 no to okej, pytanie czy jak ci dziecko podrośnie to nadal autem będziesz jeździł. Miasta nie są z gumy a niestety dotarliśmy do czasów gdy każdego dorosłego stać na auto. Tak, fajnie by było gdyby każde większe miasto.mialo metro ale nawet jeślibyśmy teraz zaczęli budować to niestety to jest przynajmniej kilkanaście lat zanim wybudujemy
  • Odpowiedz
@mroz3: Co jest na końcu tego korka? Jakieś niewydolne skrzyżowanie? Bo buspas zatoru nie powoduje, gdyby powodował -> byłyby korki przed nim, a nie wzdłuż niego.
  • Odpowiedz
@marc1027 tym prostym komentarzem zaginasz wszystkich narzekających. Korki były przed powstaniem buspasa. A on jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż separuje komunikację od ruchu indywidualnego, przez co jest szybsza, przez co zachęci nowych pasażerów.

Pieprzenie kierowców swoją drogą, miasto ma dane potwierdzające że te rozwiązania działają i tych danych trzeba się trzymać, bo one są tym sprawdzianem funkcjonowania miasta, a nie kierowcy którzy nawet we Wrocławiu nie mieszkają.
  • Odpowiedz