Wpis z mikrobloga

Mam takie pytanie - jak Waszym zdaniem powinna wyglądać weryfikacja petenta w banku podczas obowiązku noszenia maseczek?
Byłem dziś w banku PKO BP, zleciłem wypłatę sporej sumy pieniędzy. Zostałem naturalnie poproszony o dowód osobisty po czym wystarczyło jedynie złożyć podpis (samo nazwisko) na tablecie Wacom i już wychodziłem z banku z gotówką.
Na dobrą sprawę mógłbym zgubić dowód osobisty a osoba w podobnym przedziale wiekowym wyczytując z niego jedynie nazwisko mogłaby się podpisać i wypłacić moje oszczędności.
Nie wierzę, że obsługa weryfikuje "po oczach" a maseczkę miałem na twarzy przez całą wizytę w oddziale banku.

Wołam @EkspertPKO

#pkobp #banki #bezpieczenstwo #koronawirus
  • 12
@MentorPL przecież jest w rozporządzeniu że osoba kontrolującą ma prawo poprosić o zdjęcie maski xD nawet konduktor w pociągu może prosić o odsłonięcie twarzy celem weryfikacji czy jesteś osobą która się okazuje legitymacja lub dowodem osobistym w przypadku biletu ulgowego lub imiennego. Ot, pracownik banku nie dopełnił obowiązków
@kt99 Co da wzór skoro będzie on zdecydowanie inny niż nabazgranie nazwiska na tablecie? Wzór mieć powinni ale mają z pisma odręcznego.

@pyskaty92 Zdziwiło by mnie gdyby takiego wyjątku nie przewidzieli. Można było poprosić abym odszedł od stanowiska i na moment zdjął maskę co bym uczynił. Ale nawet bym odchodzić nie musiał bo Pani była odgrodzona za pomocą najprawdopodobniej szkła akrylowego.

@zbyasr Myślę, że ta konkretna Pani w banku nie jest żadnym
@MentorPL: tylko tu niespecjalnie ten obowiązek noszenia maseczek zawinił, tylko obsługa banku, bo to ona nie sprawdziła dokładnie Twojej tożsamości choc miała taka mozliwosc.
@zaba34 Ja się zgadzam z Twoim stwierdzeniem, nic nie mam to obowiązku noszenia maseczek. Poczekam co odpowie @EkspertPKO bo moim zdaniem jeżeli ta praktyka ma miejsce w większej ilości miejsc to jest to dla klientów PKO niebezpieczne.
Dzień dobry, pracownik ma obowiązek zweryfikować tożsamość klienta. Sprawdza nie tylko autentyczność dokumentu tożsamości i zgodność podpisu, ale też, czy osoba na zdjęciu jest przez niego obsługiwana - w razie potrzeby może poprosić o zdjęcie maseczki. Mamy świadomość, że czasami klienci są bardzo dobrze znani pracownikom i wówczas zdjęcie maseczki może nie być konieczne. Na pewno osoba postronna, tak jak Pan to opisał, nie mogłaby wypłacić z banku pieniędzy.
Prosimy jednak o
@EkspertPKO Dziękuję za odpowiedź. Nie mogę być tam znany bo w ciągu kilku lat byłem w tym oddziale może czwarty raz. Mogę podać miejsce, datę i godzinę ale składać oficjalnej reklamacji to nie chcę bo później jeszcze listy tradycyjne od Was dostaje (raz składałem zapytanie o Google Pay i tak to się skończyło) a nic z tego nie mam ¯_(ツ)_/¯ Przynajmniej mam od Was potwierdzenie, że pracownik niedopełnił obowiązków a nie, że
@MentorPL Zachęcamy jednak do złożenia reklamacji. Może Pan w niej zaznaczyć formę w jakiej ta odpowiedź będzie udzielona: pocztą tradycyjną, mailem, czy w wiadomość w iPKO. Bardzo zależy nam na sprawdzeniu każdej takiej sytuacji.
Tak jakby ktoś kiedyś dotarł do tego posta - zgodnie z namowami @EkspertPKO złożyłem tę reklamację. Dziś, jakieś 5 minut temu otrzymałem odpowiedź. Jestem pozytywnie zaskoczony, ponieważ Bank przyznał się, że sytuacja wystąpiła i nie powinna mieć miejsca i dołożą wszelkich starań aby w przyszłości się nie powtórzyły. Do tej pory różne podmioty i instytucje przyzwyczaiły mnie już, że nawet jak łapie się "za rękę" to mówią, że "to nie ich ręka"