Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu zajmujemy się z narzeczoną tworzeniem amatorskiej gry na telefony z systemem Android inspirowanej tytułami takimi jak Gothic (interakcje bohatera z postaciami niezależnymi, sposób budowy modelu świata) czy Baldur's Gate 2 (oprawa graficzna). Z założenia rozgrywka ma opierać się przede wszystkim na dialogach i eksploracji umiarkowanie fantastycznego świata. Na ten moment robimy to przede wszystkim w celach edukacyjnych (narzeczona uczy się grafiki 3D, ja jestem programistą i mam okazję eksperymentować z różnymi konceptami dotyczącymi architektury projektu), a dla mnie to też spełnienie marzenia z dzieciństwa. Mimo to staramy się zbierać opinie innych, ponieważ pomagają nam one odpowiednio kierować pracami i ulepszać grę.

Od strony kod większość gry powstaje w czystym Kotlinie, do integracji z platformą użyty jest LibGdx, ale sama gra nie jest pisana w LibGdx ani od niego zależna - jest on zintegrowany w formie modułu implementującego interfejsy definiowane przez grę i mógłby być wymieniony na dowolną bibliotekę oferującą ten sam zestaw funkcji bez potrzeby ingerencji w kod samej gry.

Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany to chciałem opisać kilka rozwiązań technicznych, może ktoś kto też w wolnym czasie tworzy gry będzie w stanie z tego skorzystać.

Renderowanie świata

W naszym pierwszym podejściu do tematu próbowaliśmy z rysowanymi grafikami w rzucie top-down (zrzut ekranu) - efekt był jednak daleki od zadowalającego, w związku z czym postanowiliśmy spróbować ze wstępnie renderowanymi grafikami w rzucie izometrycznym. Z początku oparliśmy grę na pojedynczych, reużywalnych obiektach i zacząłem pisać edytor map (wideo), jednak i to rozwiązanie nie przypadło nam do gustu, ponieważ wygląd świata za bardzo podkreślał strukturę kafelków.