Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#pracbaza #praca #prawopracy #uop #prawo
Czołem Miraski,
potrzebuję opinii osób po prostu ogarniętych życiowo oraz najlepiej kogoś z praktyczną znajomością prawa pracy. Sprawa wygląda następująco:
W obecnej firmie pracuję od 1,5 roku. W styczniu uznałem, że to już trochę sporo, biorąc pod uwagę zakres obowiązków i fakt, że w moim odczuciu przestałem się rozwijać. Podwyżki nie dostałem, szansy na awans brak. Jest to branża związana z budownictwem, deweloperką itp. Wysłałem zatem w styczniu kilka CV, odbyłem kilka rozmów i w lutym wybrałem już przyszłego pracodawcę. Wtedy jeszcze ciężko było przewidzieć sytuację z pandemią, ale biorąc pod uwagę fakt, że mój okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, postanowiłem się zabezpieczyć u przyszłego pracodawcy umową przedwstępną. Docelowo miałem być zatrudniony na umowę o pracę. Dzwoniłem do nowej firmy jeszcze pod koniec marca dopytać, czy nic się nie zmieniło. Pani, która mnie rekrutowała, zapewniła, że jest ciężko, ale praca jest i będzie. Wczoraj natomiast okazało się, że wycofali się główni inwestorzy i pracy dla mnie nie ma, być może będzie wkrótce, może nie będzie wcale. Pracę w dotychczasowej firmie skończyłem, wrócić nie mogę, bo pracy tam także nie ma. W umowie przedwstępnej jest zapis o tym, że jeżeli którakolwiek ze stron nie podpisze właściwej umowy, zobowiązuje się do wypłaty drugiej stronie kwoty w wysokości miesięcznego wynagrodzenia.
Także moja obecna sytuacja wygląda tak (takie tldr): rozwiązałem umowę o pracę z dotychczasowym pracodawcą, nie mam możliwości powrotu, z uwagi na brak zleceń. Nowy pracodawca mnie nie zatrudnił z dniem 01.04.2020r., do czego się zobowiązał pisemnie w umowie przedwstępnej. Jestem bez pracy, a żyć za coś trzeba - wynajmuję mieszkanie (w Krakowie), kredytów brak. Oszczędności mam na tyle żeby spokojnie przeżyć kilka miesięcy (obstawiam, że 6-8).