Aktywne Wpisy
![silnikAtrakcyjny](https://wykop.pl/cdn/c0834752/1c8ca63c7955973cce94c8ffe815b88d5e98a11bc79ef6605f8205870f23f99c,q60.jpg)
silnikAtrakcyjny +282
Niepojęte jest dla mnie jak mieszkając w b0lzce w XXI wieku można narzekać na upały. Są różne zdobycze techniki klima, wentylatory,przewiewne ubrania, lodówki z zimnymi napojami a i tak znajdą się tacy co umierają bo olaboga 30 stopni jest przez dwa tygodnie. Ile tej pory roku które względnie można nazwać w tym kraju latem mamy? 2-3 miesiące. Cała reszta to chlapa, szarówka, ciemności, ciągły deszcz. Ale hehe wystarczy się ciepło ubrać. Latem
![KosmicznyPaczek](https://wykop.pl/cdn/c3397992/KosmicznyPaczek_mvraasltsh,q60.jpg)
KosmicznyPaczek +578
![KosmicznyPaczek](https://wykop.pl/cdn/c3201142/cad1185d29cc6e17ab9463473b35500e147f2d1c2d9b32cad8cb590d7f74a535,w150.jpg?author=KosmicznyPaczek&auth=35f9d558026bd017a20cc9008150ba2b)
1) Najniższa liczba pustych (wolnych) kontenerów w Europie od momentu, od kiedy agencje zaczęły to monitorować.
2) Bardzo mała liczba pustych (wolnych) kontenerów w USA.
3) Blokada USA - Schengen -> 550 samolotów dziennie, 200000 samolotów w skali roku wyparowało. Latają tylko frachtowce. Cena za 2 tony poszła mi w górę z 20500 PLN na 39200 PLN.
4) Chiny faktycznie wracają do życia, ale świat ma ogromny bottleneck przez kontenery. Kolej próbuje odciążyć porty morskie, ale kolej ma bardzo duże wymogi, co do samych kontenerów, więc to kropla w morzu.
5) Blokady drogowe w UE. Dostawy z Niemiec i Czech do Polski są opóźnione o co najmniej 1 dzień. Jeżeli Francja i Hiszpania wprowadzą podobny model kontroli granicznych, to będzie taki zator, że co prawda ludzie będą mogli pracować w bezpiecznych warunkach przy zachowaniu higieny, ale nie będzie surowców.
To jest największy problem - brak przepływu towarów. Dwa miesiące temu mówiło się, jak to możliwe, że świat tak bardzo uzależnił się od Chin?! Teraz się będzie mówić, jak można tak bardzo polegać na dostawcach z UE zamiast krajowych? A na koniec zamkną się krajowi dostawcy przez kwarantanny i rodziców siedzących w domu z dziećmi. Mówiłem, że to "uzależnienie od Chin" nie jest aż takim problemem, bo prawdziwym problemem jest brak możliwości powstrzymania wirusa bez wstrzymania transportu. Trzeba reagować ze spokojem i szukać własnych rozwiązań, ale jest ciasno.
Świat za długo żył w ciszy i spokoju.
#transport #spedycja #2019ncov #koronawirus
Dziwne jest, że w tych wielkich korporacjach siedzą dobrze opłacani specjaliści i nie mieli planu na wypadek blokady transportu w niektórych krajach.
A czy według ciebie, dzięki tej sytuacji powrócą miejsca pracy do europy? Firmy po tym wszystkim chyba już nie będą tak bardzo ufały chińczykom...
Dobrze, że mamy swoje porty. Tu też zyskujemy. Czechy mogą mieć przerabane.