Aktywne Wpisy
![kitek_sritek](https://wykop.pl/cdn/c3397992/kitek_sritek_FixEI7WurN,q60.jpg)
kitek_sritek +20
![kitek_sritek - Czosndog PREMIUM dla mojego niebieskiego.
#czosndog #jedzenie #gotujz...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/60bcedbffa53c8463ef2f5614f7cc8ed8ab61870d1f9138e37f1dff603b7c8a4,w150.jpg?author=kitek_sritek&auth=9983eda08bda68a245c3388da41dd28a)
źródło: temp_file1392812574381307425
Pobierz![P3tro](https://wykop.pl/cdn/c3397992/P3tro_gXvFkjSpRz,q60.jpg)
P3tro +2
![P3tro](https://wykop.pl/cdn/c3201142/662eb75b22272c657b01a7115538b6b463223f27100876f1a83f04e3f5cc22ce,w150.jpg?author=P3tro&auth=9547023bf35455151f81f23d16a0f336)
źródło: temp_file7900571244542798931
PobierzSkopiuj link
Skopiuj linkźródło: temp_file1392812574381307425
Pobierzźródło: temp_file7900571244542798931
PobierzWykop.pl
W twórczości Jana Komasy podobają mi się trzy rzeczy. Przede wszystkim, stroni ona od Karolaków, Głowackich, Oświęcimskich i reszty wszędobylskich aktorzyn. Po drugie, o czym by nie opowiadała – nie zaznacie tu grama boomerstwa i bufoniarstwa „czołowych” polskich reżyserów, bo Komasa faktycznie jest twórcą z wizją i niegłupią myślą do przekazania. No i wreszcie, stawianie kart na młodych aktorów nowego pokolenia, jak Bielenia czy właśnie Maciej Musiałowski, którego jeszcze będę dziś chwalił. To i parę innych rzeczy składa się w nowoczesne, ale bardzo angażujące kino, które po potopie fekaliów w postaci Żenków, Swingersówi Bad Boyów jest jak balsam na moje zbolałe oczy kinomaniaka.
+suspens. Uuuch, historia opowiedziana na jednym tchu. Fantastycznie zbudowane napięcie już od samego początku do samych napisów końcowych. Siedziałem i kwiczałem, Komasa jest sadystą.
+młody Musiałowski wymiata, koleś jest jak polski Joaquin Phoenix w roli Jokera. Odrzucony i wyśmiany, zamiast się załamać, walczy o swoje, drąży i gra na dwa fronty. Zbudował przerażająco autentyczną maskę, na którą sam dałem się nabrać.
+na drugim planie Vanesska Aleksander, na którą miło popatrzeć, a także jak zawsze świetna Agata Kulesza
+o problemie hejtu w ten sposób chyba jeszcze nikt nie mówił, za to spory plus. Przyzwoicie ukazany proces nakręcania aferki, ale też burzy, która może być jej następstwem.
+koniec końców to bardzo smutna historia. Dramatyczna opowieść o ludzkich uczuciach, także tych skrajnie negatywnych.
+kilka scen autentycznie wbija w fotel, głównie przez kapitalną pracę kamery, genialną rolę Musiałowskiego i łupiącą w tle muzykę klasyczną. Innym razem potrafią hipnotyzować, jak w ujęciu „cichego tańca”. Magnifique dentastix.
+dialogi muszę pochwalić, bo są treściwe i bardzo… konkretne, rzekłbym.
+końcówka wywaliła mnie z kapci tak, jak Vince McMahon wyleciał z krzesła. Drastyczny, bezpośredni strzał w pysk odbiorcy.
+a patrząc od strony technicznej, montaż zaskakująco satysfakcjonujący, przeplata m.in. dialogi z przeszłości z obrazem z teraźniejszości. No, pójdziecie to zobaczycie o co chodzi.
-w zasadzie to nie wyciąłbym z tego filmu nic, ale wskazanie na jedyny błąd w planie Tomka Giemzy załatano w dość banalny sposób, co mnie uszczypnęło. Zobaczycie sami w kinie.
No i co mam powiedzieć, 8.5/10. Bardzo mocne, współczesne kino z wybitnie poprowadzoną narracją, z którą pierwszorzędnie komponuje się calutka obsada. Cieszę się bardzo, że powstają takie filmy i robią je polscy twórcy. O takich tematach również trzeba mówić i to właśnie Jan Komasa jest do tego idealną osobą. Seans jak najbardziej polecam, zaufajcie Komasie i dajcie przywrócić sobie wiarę w polskie kino, które wciąż potrafi być mądre i ambitne.
#film #kino #premiera #recenzja #salasamobojcow #hejter #jankomasa #filmnawieczor #polska #dobryfilm
źródło: comment_1583520313ZarPZPhegeVjf1Mwc5vLT9.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
Czego?
Irytuje mnie jak ktoś używa obcych słów tam gdzie może polskich