Wpis z mikrobloga

Czołem.
Mam szybkie pytanie - czy da się zostać elektrykiem od zera? Tzn bez szkoły w tym kierunku a jedynie kończąc jakieś kursy?

Wiem że można zdać egzaminy SEP 1kv które są w miarę proste, na tyle że samemu można się do nich przygotować, ale czy taki papier coś daje? Czy taki elektryk 1kv może już coś zarabiać?

#pracbaza #elektryka #elektronika #kiciochpyta
  • 16
@Pirado Jak ja zdawalem SEPY razem z kursem przygotowawczym to większość zagadnień kręciła sie wokół BHP i ochrony przeciwporazeniowej. Trochę teori o rodzajach sieci i zasada dzialania roznicowki. Reszta kursu to opowiesci egzaminatorów starej daty niekoniecznie na temat. Jeżeli chcesz się nauczyć elekryki to na pewno nie na kursie SEP
@Pirado Powiem Ci na moim przykladzie jak to wyglądało. Ja też nie jestem z wykształcenia elektrykiem. Pracuje jako elektromechanik i z elektryka mam dużo styczności. Ja jestem typowym samoukiem, oprócz SEPow i kursów specjalistycznych na jakie mnie wysylali w firmie nigdzie nie uczeszczalem. Wydaje mi się że dobrym wstępem do elektryki jest kladzenie instalacji w domach jednorodzinnych. Nie ma tutaj żadnej wielkiej filozofii a wydaje mi się że kasa na poczatek jest
@ejsidisi: Zarabiać:-) Zmieniła mi się sytuacja zawodowa o 180 stopni i szukam czegoś na czym można byłoby zarabiać przyzwoicie a nie wiązałoby się to z siedzeniem w biurze.

Myślałem właśnie o zakładaniu instalacji w domach/mieszkaniach, tylko domyślam się że to spora odpowiedzialność, więc i umiejętności trzeba nabyć konkretne.
@Pirado samo wykonywanie instalacji czarną magią nie jest, najlepiej będzie jak się załapiesz na jakąś budowę albo pomocnika elektryka. Polecam też elektrotechnikę Bolkowskiego i instalacje elektryczne Markiewicza do poczytania.
Instalację trzeba po montażu sprawdzić, a do tego już są potrzebne uprawnienia których udziela SEP właśnie