Wpis z mikrobloga

Sportowe lata 90. S02E087: Puma

W moich oczach Puma i Tigra zawsze szły ramię w ramię w samochodach dla Karyńsk, które lubią się ubierać na czarno-różowo i nie jeżdżą autobusami. Silniki za słabe dla Sebków w czasach przystępności cenowej tego auta sprawiły, że wytrzymało nawet długo i dopiero teraz znika z ulic.

Bryła samochodu jest piękna niczym wymiociny po kebabie (płyta podłogowa z Fiesty IV zobowiązuje), Fordowi udało się to osiągnąć dzięki swojemu designowi New Age (Ka I, Mondeo III, Cougar, Mustang IV) i auto zupełnie nie wygląda. Jest nijakie, nieforemne i aż zionie plastikiem na odległość.

Trzeba natomiast oddać, że poza podstawowym 1.4 90KM, który dominował wśród Pum, Ford wyposażał to auto w mocniejsze i zarazem godniejsze jednostki:

1.7 103KM
1.7 125KM 9.2s do setki, 203km/h vmax
1.7 157KM
1.6 220KM (dla wyścigów S1600)

Kiedy ostatnim razem widziałeś niezajechaną Pumę?

#rzetelnafura
#samochody #motoryzacja #ford
DerMirker - Sportowe lata 90. S02E087: Puma

W moich oczach Puma i Tigra zawsze szł...

źródło: comment_1580893183ktldOzbBpGPtLOnzK2SUJ7.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
@DerMirker: Kumpel taką do roboty jeździł. Wymienił w niej chyba #!$%@? wszystko co można było oprócz budy (ale malowanie/szpachlowanie też na niej poczynił). Z tego co pamiętam autko miało tylko 5 cyferek kilometrażu, więc licznik sam się przekręcił xD
  • Odpowiedz
Bryła samochodu jest piękna niczym wymiociny po kebabie (płyta podłogowa z Fiesty IV zobowiązuje), Fordowi udało się to osiągnąć dzięki swojemu designowi New Age (Ka I, Mondeo III, Cougar, Mustang IV) i auto zupełnie nie wygląda. Jest nijakie, nieforemne i aż zionie plastikiem na odległość.


@DerMirker: still better then tigra ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@DerMirker: ostatnim razem tydzień temu, na osiedlu ktoś taką jeździ. Myślę, że przegląd ma na lewo robiony bo wygląda jakby zaraz Flinstone miał do niej wejść i odjechać odpychając się nogami od asfaltu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@DerMirker: bardzo brakuje mi produkcji samochodów typu Puma, Cougar, Probe, Tigra, Calibra, Scirocco, Corrado, Sebring, C70. Ludzie popsuli rynek crossoverami, a producenci zabijają kasę na produkcji tych potworków, bo nie trzeba pakować w to mocnych, dużych silnikow, bo 1.2 turbo w trzech wersjach mocy im wystarczy. Oddajcie mi te czasy.
  • Odpowiedz
@Hine tak, można się śmiać z tych lekko usportowionych modeli, że za słabe silniki czy poza wyglądem niewiele zmian w stosunku do konstrukcji na których zostały oparte, ale przynajmniej był jakikolwiek wybór jeśli komuś nie zależało bardzo na praktyczności a wolał żeby auto chociaż trochę wyróżniało się wizualnie i dawało namiastkę frajdy z jazdy. Teraz zostają jedynie hot hatche będące droższe a przy tym wolniejsze niż kilka generacji wcześniej a tanie, małe
  • Odpowiedz
@DerMirker: Pamiętam, że za dzieciaka Puma podobała mi się jak mało które auto na polskich drogach :) W zasadzie dalej spoglądam na nią z sentymentem ¯_(ツ)_/¯ A ostatnio widziałem Pumę w tamtym tygodniu, chociaż była w takim stanie, że równie dobrze mógłby być to golf albo inna fiesta po dzwonie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz