Wpis z mikrobloga

Może eksperci z #openstreetmap #osm będą wiedzieć. Wprowadzili nam w firmie we flocie samochodów program bezpiecznej jazdy. Każdy samochód ma GPS odpowiednio skalibrowany, który sprawdza czy za bardzo nie przyśpieszamy, hamujemy, jeździmy po wertepach i oczywiście czy nie przekraczamy prędkości na odpowiednich odcinkach drogi.

Niektórzy koledzy mają problem z prędkościami bo na ich odcinkach dróg nie ma zaktualizowanych ograniczeń prędkości - aktualnie np. jest ograniczenie 90 a oni mają jakieś stare dane z ograniczeniem np. 50.

Orientujecie się z jakich map oni mogą korzystać? Opcja tych ograniczeń jest tylko w Open Street Maps czy może jednak w Google też to jest podawane?

Główna aplikacja desktopowa pokazuje na dole, że korzysta z map Navigo. W aplikacji mobilnej gdzie można podejrzeć odcinek jest Google Maps. System GPS to Konsalnet.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Vojak: Pracuje w podobnej branży więc mogę ci coś podpowiedzieć.

Każdy samochód ma GPS odpowiednio skalibrowany, który sprawdza czy za bardzo nie przyśpieszamy, hamujemy, jeździmy po wertepach i oczywiście czy nie przekraczamy prędkości na odpowiednich odcinkach drogi.


@Vojak: Styl jazdy jest zależny od konkretnego pojazdu. Podaj markę model i rocznik pojazdu to powiem ci co odczytuje komputer pokładowy :).
Mitem jest, że można odczytać jazdę po wertepach. Możliwe to jest
  • Odpowiedz
Mitem jest, że można odczytać jazdę po wertepach. Możliwe to jest przy podłączeniu się czujnikiem pod amortyzatory, ale jest to dość znaczny koszt więc w przypadku większej floty pojazdów nie jest to opłacalne.


@Micho_master: do każdego kierowcy przyjechał serwisant i wymieniał albo kalibrował ten nadajnik GPS. U mnie np. przyjechał i powiedział, że musi zmienić kierunek ustawienia tego GPS w kierunku jazdy bo od teraz będzie mierzył nachylenie/przeciążenia samochodu by można
  • Odpowiedz
Mitem jest, że można odczytać jazdę po wertepach. Możliwe to jest przy podłączeniu się czujnikiem pod amortyzatory, ale jest to dość znaczny koszt więc w przypadku większej floty pojazdów nie jest to opłacalne.

@Micho_master: do każdego kierowcy przyjechał serwisant i wymieniał albo kalibrował ten nadajnik GPS. U mnie np. przyjechał i powiedział, że musi zmienić kierunek ustawienia tego GPS w kierunku jazdy bo od teraz będzie mierzył nachylenie/przeciążenia samochodu by
  • Odpowiedz