Aktywne Wpisy
WielkiNos +292
Ekstrawertyczna juleczka egzaltacyjna dziwi się że pracujący za najniższą krajową kontroler biletów w komunikacji miejskiej nie zna 5 języków i nie skończył co najmniej 2 kierunków studiów.
Zamiast podejść i się po prostu odezwać lepiej nagrać tiktoka pokazującego wszystkim swój skrajny niedobór środka uspokajającego.
#bekaztwitterowychjulek #truestory #logikarozowychpaskow
Zamiast podejść i się po prostu odezwać lepiej nagrać tiktoka pokazującego wszystkim swój skrajny niedobór środka uspokajającego.
#bekaztwitterowychjulek #truestory #logikarozowychpaskow
Badmanek +548
Nie jestem zadowolony z swojego poprzedniego postu, a dużo użytkowników jest ciekawa czemu we Wrocławiu jest tak, a nie inaczej z zbiorkomem.
W tym zaktualizowanym poście chciałbym rozwinąć pewne wątki które rzutują na to co mamy teraz aktualnie.
Jak wiemy Wrocław w przeciągu kilkunastu lat zmienił się znacząco. Przybyło dużo inwestorów, otworzyło się dużo oddziałów zagranicznych firm.
Miasto stało się atrakcyjnie turystycznie.
Dodatkowo też znacząco zwiększyła się ilość inwestycji mieszkalnych. Wraz z boomem rozwoju, nie szło za tym dostarczanie odpowiednich usług publicznych - transportu, szkół, przedszkoli itp. Tutaj mamy pierwszy powód a jest nim suburbanizacja oraz złe planowanie. Na zachodzie robi się to inaczej - najpierw uzbraja się teren pod zabudowę w niezbedną infrastrukturę która ma być wybudowana w najbliższym czasie.
Sternik, czyli były prezydent Wrocławia - Rafał Dutkewicz nigdy nie stawiał transportu publicznego jako priorytet (sam Sternik nie mieszkał we Wrocławiu, tylko do niego dojeżdżał), a tramwajem jeździł jak trzeba było się pokazać w mediach, bądź mówił o tramwajach jako o obietnicach wyborczych (tramwaj na osiedle X). Mimo wszystko to za czasów Dudiego wybudowano
- Trasę tramwajową Gaj - Kozanów (osiedla wybudowane za PRLu)
- W wielkich bólach ogryzek Hubskiej, gdzie generalny wykonawca porzucił plac budowy xD.
Oraz zakupiono
- Skody 16T
- Skody 19T
- Przerabiano stare Konstale na szroty pokroju Protrama 105 - które tworzą dzisiaj trzon floty tramwajowej.
Całkiem imponujące wyniki jak na 16 lat rządzenia xD.
Oczywiście ostatnia kadencja to był totalny regres jeśli chodzi o komunikacje. Najpierw pseudo-zabawy w analizę metro busa na Nowy Dwór xD. Które kosztowały miasto dużo czasu i pieniędzy. Aktualnie budowany TAT jest budowany na górce cenowej - gdyby Dudi od razu powiedział, że budujemy to na pewno byśmy oszczędzili na tym kilka milionów.
Kolejnym pomysłem było cięcie budżetu na utrzymanie torowisk (najniższy budżet to chyba było 11 milinów PLN na rok) - przez co ZDiUM nie mógł zaplanować wszystkich wymaganych remontów. Co oczywiście z perspektywy czasu taki sabotaż dopiero teraz o sobie daje znać.
Jagodno i Psie Pole były tylko na ustach Dudiego jako niewiążące obietnice - i jego obietnice nic nie były warte, bo jak widać teraz z Jagodnem, miasto nigdy nie zaczęło przygotowywać dokumentacji. Nawet gdy była szansa aby zbudować ten tramwaj (modernizacja ulicy Buforowej) i dostać hajs z Unii (jako dodatkowe pieniądze bo budowa tramwaju) to temat zlano ciepłym moczem.
W ostatniej kadencji Dudiego zorientowano się, że Konstale które tworzyły trzon floty tramwajowej są w agonii, więc trzeba było coś zrobić. Miasto zakupiło na szybko Moderusy jako formę zastąpienia dla starego taboru. Po mimo zakupienia blisko 70 moderusów dalej widzimy na wrocławskich torowiskach stare Konstale i Protramy.
Warto nadmienić, że TAT to kolejny projekt transportowy łączący osiedle które powstało w PRLu. Wrocław nie wybdował żadnej linii tramwajowej która by łączyła nową cześć miasta (bo nawet taka nigdy nie powstała). TAT jest największą inwestycją w transport publiczny od czasów wybudowania linii do Leśnicy (została ona wybudowana w latach 50!!!). To pokazuje jak bardzo w gdzieś miały władze PRLu rozwój transportu we Wro.
We Wrocławiu nie istnieje komponent kolei miejskiej która byłaby w stanie obsłużyć ogromne potoki pasażerskie z poziomu terenów wokół Wrocławia (Kobierzyce, Siechnice itp).
No i ostatnia chyba kwestia - społeczne uwarunkowanie - bawienie w zbiorkom jest nudne - nie zdobędzie się w ten sposób wyborców. W naszym kraju się przyjęło, że jeżdżenie zbiorkomem to biedactwo, że auto to jest coś. Takie procesy były w Holandii czy Niemczech w latach 60/70, zamiast korzystać z ich doświadczeń wolimy sami zobaczyć co to znaczy korki i niesprawny transport.
Stan aktualny - prezydent Sutryk jest w trudnej sytuacji. Musi naprawiać to co rozwalił Sternik (80 milionów na remonty odtrąbione jako sukces xD), musi budować linie które są potrzebne na wczoraj. Szczególności tramwaj na Popowice, bez niego nie powstanie bypass na Legnickiej, a co za tym idzie nie jest możliwe przeprowadzenie tam remontu. Nie istnieje komponent kolejowy, brak uwarunkowań prawnych aby zbudować coś co się nazywa związek komunikacyjny - tak aby sąsiednie gminny jednak dorzucały hajs do komunikacji na poziomie aglomeracyjnym - bo ta nie istnieje, oprócz Kolei Dolnośląskich.
No i też trzeba wybudować nową zajezdnie tramwajową, bo bez niej można zapomnieć o nowych tramwajach xD.
TLDR - Źle jest bo:
- Miasto nie miało strategii na współmierny rozwój komunikacji oraz samego miasta
- Miasto dopuściło się do chaotycznej suburbanizacji;
- Miasto nie zapewniało odpowiedniego skomunikowania osiedlom które przeżywały boom mieszkaniowy, bądź zapewniało, ale w niewystarczający sposób;
- Miasto budowało/buduje linię tramwajowe które są potrzebne na wczoraj;
- Sternik propagował politykę igrzysk i chleba - mamy stadionek który jest ogromnym problemem oraz obciążeniem
- Miasto wydawało/wydaje dużo pieniędzy w różnego rodzaju imprezy masowe które nijak odpowiadały realnym potrzebom mieszkańców]
- Dzbany z Wysokiej
Jeśli jakiś wątek pominąłem, proszę o dodanie.
#wroclaw
@Bratkello: tak źle wygląda dojazd z Siechnic? Trase do Jelcza przecież nie tak dawno mocno zmodernizowano. Wcześniej to był prawdziwy dramat, pociąg jechal tam prawie godzinę...
@Tommy__:
Na Księżu Małym są dwa P&R. Ten na Karwińskiej jest faktycznie mały, ale jest też na Opolskiej, zaraz za piekarnią. Ten już jest dość spory
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Tu jest partią a nawet osoba którą można za ten chaos urbanistyczno komunikacyjny winić. Sld Blida i unieważnienie planów zagospodarowania przestrzennego w 2003 roku.
Wiesz dlaczego? Po ci co decydują o ich zakupie przeprowadzają analizę ekonomiczną.Im mniejsze miasto tym sens trolejbusów jest większy.
W wielkich miastach w szczycie czy przy masowych imprezach najważniejsza jest zdolność przewozową.Tu tramwaje mają zdolność ok 2 razy gorszą niż metro ale są10 razy od niego tańsze.
Nastąpił rozwój tramwajów np. są wielkie i oddają energie hamowania
Komentarz usunięty przez autora
- centrum miasta, w którym dużo firm ma swoje biura
- dworzec PKP, ludzie przyjeżdżają i odjeżdżają stąd gęsto, parking podziemny etc.
- dworzec PKS - j/w, ale dodatkowo ruch generują autokary
To ładowanie w pobliżu galerii handlowej to, moim zdaniem, nie jest najlepszy pomysł. Właśnie to rozumiem jako "sranie galeriami" - wolne miejsce,
@mr_wonsky: Mi już się nie chce. Odechciało mi się, od kiedy na plecach wysiłku ludzi z RO jechał jeden radny miejski z PO, potem bezpartyjny, potem z PO, potem z Nowoczesnej, teraz już znów z PO
@Bratkello: niby piszesz dla zainteresowanych, a więc niekoniecznie tylko Wrocławian, a znów rzucasz jakimś z dupy hasłem. Skąd ja, człowiek, któy raz był we Wrocławiu jak zdawał wtedy do AE (i na szczęście dostał się gdzie indziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)) ma wiedzieć co jest na Wysokiej?