Wpis z mikrobloga

@herbacianybaron: Do 159 więcej gratów dostępnych. 1.9 JTD to bardzo trwały silnik. Wyglądu nie oceniam jeden woli butlonosy inny narwale.
Pamiętaj po zakupie JTD usunąć klapki wirowe, poza tym nie ma tam nic specjalnie awaryjnego. Auto jak auto.
Nie kupuj od Handlarza, szukaj po alfoholikach. Chyba że masz budżet z dupy i liczysz na cuda to szukaj Plakowanych cudów z zachodu.
@herbacianybaron:
Zalety 159:
Jest praktyczniejsze, w szczególnosci kombiak. Uwaga na skrzynie manualne, jak wspomniał @kanciak12 ich słabym punktem są łożyska, wymiana ich to wyciąganie skrzyni, około 3-4k zł minimum za naprawę. (Bo często będąc w okolicy wymienia się też dwumas)
Ma wytrzymalsze zawieszenie, silnik poza klapkami w wersji 150KM daje rady, przyjemnie się tym autem jeździ.

Zalety GT:
Wygląd, trochę prostsza konstrukcja. (np brak DPF-u, brak skrzyni m32 a więc problemu
@herbacianybaron: klapy wirowe dotyczą wersji 16 zaworowej i zostały poprawione bodajże w połowie 2006 roku. Z poważnych bolączek 159 jest skrzynia m32, jest wadliwa sama w sobie-za słabe łożyska które się wycierają. Nie wiem jaka była w GT wiec warto to sprawdzic.


@kanciak12 nie za słabe łożyska tylko konstrukcja skrzyni jest #!$%@? od samego początku i łożyska biegu 3-5-6 nie mają odpowiedniego smarowania.
@herbacianybaron: mam pod domem 3 Alfy JTD 147/156/159 i powiem tak:

który samochod bedzie lepszy pod względem komfortu jazdy


Komfort najlepszy będzie w AR159 - zawias multilink robi rewelacyjną robotę, ale dużo taniej zrobić cały zawias w GT, bo to to samo co w 147/156, niż jeden tylny wahacz w AR159 - koszty porządnego zrobienia zawiasu w 159 są przynajmniej dwukrotnie wyższe niż w 147/156/GT (wszystkie mają ten sam zestaw wahaczy)