Wpis z mikrobloga

Chciałbym oprzeć swoją aplikację #angular o bazę danych #mysql, korzystając z #php (wiem, że można nodem, ale chcę wejść w php). Jako że z backendu jestem nowicjuszem, mam kilka pytań.
1. Czy jest jakaś integracja między Angularem/JavaScriptem a PHP tak, jak między HTML a PHP (piszę sobie jeden kod obok drugiego w jednym pliku), czy też jedyna (albo jedyna sensowna) komunikacja odbywa się przez API? W pliku php mógłbym przecież bezpośrednio ściągać dane z serwera i echować je do HTML-a.
2. Jeśli mam stworzyć osobne pliki php (wystawić API) na serwerze, a nie w folderze projektu, to nie będę mógł ich umieścić na githubie. Chcę zaś pokazać światu, że te funkcje na serwerze napisałem tak i tak. Jaka jest praktyka? Powinienem skopiować te pliki i umieścić je w strukturze folderów projektu angulara, choć nie są one z tym projektem powiązane bezpośrednio? Jak nazwać taki folder?
#naukaprogramowania
  • 8
Jeśli mam stworzyć osobne pliki php (wystawić API) na serwerze, a nie w folderze projektu, to nie będę mógł ich umieścić na githubie.

@lunaexoriens: czemu? Robisz strukturę projektu
*.*
docker-compose.yml
server/
client/

Kiedyś coś próbowałem z łączeniem vue i symfony (tak jak jest to natywnie laravel+vue) ale za dużo z tym #!$%@? i wolę wystawić api i oddzielnie mieć klienta.
Pobierz
źródło: comment_brvLkFYGiYVLMxDKteyk9sx1jS49gP1K.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@lunaexoriens: zacznijmy od tego czy chcesz oddzielny frontend (SPA, tzn. front odpytuje backendu) czy renderować widoki po stronie serwera.

Drugie podejście jest starsze, pierwsze nowsze.

Angular, React, Vue to podejście z oddzielnym frontendem, który komunikuje się po REST API z backendem.

Jeśli nie chcesz tego i po staremu chcesz renderować po stronie serwera, to nie baw się tylko weź taki framework. Do PHP to jest Symfony, Laravel itd.

Robienie tego z
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0