Wpis z mikrobloga

AGENCJE GO NIENAWIDZĄ. Nieuczciwe praktyki przy wycenianiu stron internetowych:
- Doliczanie opłat za banalne dodatki typu Google Analytics, integrację z Social Media lub prace związane z ich „integracją”.
- Uzależnianie ceny od ilości podstron a nie ilości unikalnych szablonów
- Wysoka cena dodatków wycenianych podczas już realizowania strony
- Przywiązywanie klienta do swojego hostingu lub rejestrowanie domen na dane agencji

Od czego zależy i powinna zależeć wycena strony w moim artykule: https://mansfeld.pl/webdesign/cena-strony-internetowej-od-czego-zalezy/

#webdesign #seo #webdev #wordpress #pozycjonowanie #agencjegonienawidzo
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Strona internetowa „firmowa”, koszt 3 500,00 zł netto


większość januszy to chce sklep za tyle, więc nie dziwota, że filmy kombinują jak mogą aby wyjść na swoje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@mansfeld: "Obecne strony prawie zawsze są wyposażone w system CMS, w którym sam klient może stworzyć kolejne podstrony na podstawie tych, które już są opublikowane, dlatego bezwzględna ilość podstron nie powinna mieć wpływu na końcową cenę strony. "

Sugerujesz, że wrzucenie klientowi w CMSa treści (i sformatowanie ich) dla jednej lub 30 podstron to nic i nie powinno się na tym opierać wyceny?

"Zaawansowany sklep internetowy, koszt 6 500 zł
  • Odpowiedz
@getin: Ale gdyby każdy wycenił "zgodnie ze sztuką" wszyscy by zyskali. Klient wiedziałby co kupuje a firmy mogłyby się zająć tworzeniem a nie marketingiem. Czy trzeba się nawzajem hakować by doszło do sensownej transakcji? Czy przebiegłość to najważniejsza cecha biznesu w Polsce? Nie chcę żeby tak było :)
  • Odpowiedz
@resuf: Klient może sobie treści sam wprowadzić, tak jak robi personel z produktami w sklepie. W tej cenie nikt nie mówi o zaawansowanym sklepie. Mam świadomość że sklep może kosztować i sto razy tyle. Problem w tym że są tacy którzy oferują to w cenie 10 razy niższej by potem doliczyć opłatę... za byle co.
  • Odpowiedz
@mansfeld: klient, który sam uzupełnia treści swoich podstron nie istnieje. Chyba, ze skopiuje na chama z Worda, a potem i tak mu trzeba wszystkie ręcznie poprawiać, bo rozwalił sobie szablon.
  • Odpowiedz
@mansfeld: są różni wykonawcy stron jak i klienci. Jeden bierze tyle, że ledwo da się za to utrzymać inni biorą więcej za jedno zlecenie, mają ich mniej ale są często lepszej jakości.

Na rynku budownictwa też możesz wziąć kafelkarza, który robi za grosze i krzywo kładzie, ale możesz wziąć lepszego, który położy równo ale weźmie więcej.

Jeżeli po skończeniu projektu klient chce poprawek lub coś dodać, co zajmie mi 5-10
  • Odpowiedz
@resuf: Doskonale znam ten problem, ale jak jasno określisz warunki to niektórzy będą to szanować i zwrócą się do Ciebie jak mają poważny problem. Przynajmniej ja nie mam problemów by takich klientów znaleźć.
  • Odpowiedz
@mansfeld: piszesz o wycenie i zaniżaniu cen, a sam w sklepie sprzedajesz audyt sklepu za 750 zł netto, a cenie dajesz jeszcze audyt SEO. Porządny audyt SEO sklepu to jakieś minimum 3 razy tyle. Czyżby robiony po łebkach lub jako zajawka w celu dosprzedaży kolejnych produktów? :)
  • Odpowiedz
@gustav: Oczywiście, że tak. Parę lat temu, sam się dawałem "r----ć" na nieskończonych edycjach i stronach za 1500 zł netto. Teraz jestem mądrzejszy. Można jednak mieć asertywne warunki i jednocześnie nie ściemniać.W biznesie tworzenia stron jest ten problem że klient nie wie że czasem drobna zmiana to super dużo a wiele mógłby sobie zrobić sam - np stworzyć dodatkową podstronę lub wpis na blogu.
  • Odpowiedz
@resuf: Widocznie jaki audyt taka cena. W każdym razie w trakcie jego realizacji nie naciągnę ceny na drugie tyle. Są klienci, którym mój audyt odpowiadał i rozwiązali poważne problemy. Usługę wyceniłem jak wyceniłem. Każdy się jakoś ceni.
  • Odpowiedz
@resuf: Własną Dystrybucję Linuxa dla własnych serwerów też warto robić? Nie atakuję, tylko chciałbym poznać snesowne argumenty nie raz usunąłem albo poprawiłem artykuł dzięki fajnej rozmowie tutaj.
  • Odpowiedz
@mansfeld:

"Argument 1: Systemy Open-Source są niebezpieczne"
Bo są. Nikt nie wypuszcza wirusa pod CMS zrobiony przez agencję za to widziałem już parę wirusów pod konkretną wersję Joomli czy Wordressa, które dosłownie zmiatały stron zostawiają sam obrazek gówna i napis "Hacked by..."

"Argument 2: Systemy Open-Source są przeładowane
  • Odpowiedz
@mansfeld: wyceniałem już kilkaset stron www, zarówno w agencji jak i freelancersko dla własnych klientów, i generalnie masz jakieś pojęcie o czym piszesz i z wieloma kwestiami się zgadzam, wiem też że to reklama i dodatkowo celujesz w małe biznesy, stąd takie kwoty, ale mam wrażenie że jesteś bardzo negatywnie nastawiony do agencji. Zgadzam się że poziom usług może być podobny albo lepszy w tańszej cenie jak trafisz na dobrego
  • Odpowiedz