Wpis z mikrobloga

Po tej ekscytującej wycieczce na nocnej, mijając między innymi Zjeboszynę oraz Rozjebną czas na wpis dla dziennej ( ͡º ͜ʖ͡º)
Plusujcie dla zasięgu.

Zanim temat główny to wyjaśniam - lokomotywy nie mają (jeszcze) autopilota jak samoloty (σ ͜ʖσ)

A teraz Wy, moi milusińscy ()
Każdy chyba kiedyś się zastanawiał "O co im kurła chodzi z tymi numerkami pociągów?! Po co to zmieniać?( ) A ja mam się przesiadać czy co? Przecież to bezpośrednie połączenie! HurrrDurr (°° "

Spieszę z wyjaśnieniem!
Pociąg jadąc po linii kolejowej może jechać w kierunku parzystym lub nieparzystym. Co to znaczy. A no oznacza to tyle, że kilometraż linii może rosnąć (czyli oddalamy się od ustalonego początku linii i zmierzamy ku końcowi) lub maleć (zbliżamy się do początku linii kolejowej).
Można łatwo zapamiętać jaki numer pociąg będzie miał. Jeśli kilometry rosną, wtedy jedziemy po torze zasadniczym nr 1 i będziemy mieli numer nieparzysty, jeśli kilometry spadają - jedziemy zasadniczo po dwójce i mamy nr parzysty.
Mamy pary numerów zarezerwowane dla pociągów tak, aby płynnie mogły zmieniać je podczas jazdy na swojej trasie. I tak:
0/1 | 2/3 | 4/5 | 6/7 | i analogicznie dalej.
Ja sobie znalazłem patent na to, żeby się nauczyć tego. Prezentuje to na pierwszym foto.
Kilometry rosną więc jedynka, więc nieparzysty. Spadają? Parzysta dwójeczka. U mnie działa, nie wiem jak reszta.¯_(ツ)


Już teraz wszyscy wiecie co i jak więc nic Was w tym temacie nie zaskoczy. ʕʔ

Jak zwykle dajcie znać o czym wspomnieć w kolejnym wpisie lub co wyjaśnić.
A w komentarzu z dzisiejszej nocki zdjęcie przyrządów pomiarowych wraz z prędkosciomierzem elektronicznym.

A służba zapowiada się tak:
54 170 ROZEWIE 02:08(12) Poznań Główny - Wrocław Główny 04:56
61 105 MAMRY 08:45 Wrocław Główny - Poznań Główny 11:16
#atencyjnymaszynista #100twarzykolejarzy #kolej #pkp #intercity #pkpintercity #podroze #ciekawostki #poznan #wroclaw
Pociongowy - Po tej ekscytującej wycieczce na nocnej, mijając między innymi Zjeboszyn...

źródło: comment_UVbm6XhVfhZr498dKRQzCZQE90rO3X0C.jpg

Pobierz
  • 17
Wołam przez MirkoListy plusujących ten wpis (17)

Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen

Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen

! @sabara_toripon @Rogi_ @adultowo @starypijany123 @Shishu @KamilOnline @maisterwihaister @Aragonn @Demon_wro @norsemanradek @Ramone @kanapka_ze_smalczykiem @KevinMalone @pcela @ppawel @KristoFuller @Jf_Sebastian
  • 0
@niktastoi jedzie się po prawej stronie. Zależy w którym kierunku jedziesz to po tym torze będziesz się poruszać. Np. Jak jade z Poznania do Wrocławia to prawy tor to jest dwójeczka, a na powrocie Wroclaw - Poznań prawy tor dla mnie to jedynka.
jedzie się po prawej stronie. Zależy w którym kierunku jedziesz to po tym torze będziesz się poruszać. Np. Jak jade z Poznania do Wrocławia to prawy tor to jest dwójeczka, a na powrocie Wroclaw - Poznań prawy tor dla mnie to jedynka.


@Pociongowy: hmm nie wiem czy jakiejs bzdury nie napisze, ale:
Trasa ktora jedziesz to:

54 170 Poznań Główny - Wrocław Główny
61 105 Wrocław Główny - Poznań Główny

Czyli
@Pociongowy: Ja mam pytanie powiązane - czy wszystkie numeracje są tak #!$%@? tylko w Polsce, czy to jest standard kolejowy na całym świecie/w Europie? Chodzi mi o sprawy typu numer pociągu, numer miejsca w przedziale itp. Dla Was - pracujacych na kolei - może to ma sens, dla zwykłego pasażera to jest wbrew jakimkolwiek zasadom logiki i nie ma żadnego sensu, często widzę że numer pociągu na moim bilecie różni się
  • 0
@Mave no to właśnie ten wpis jest o tej ostatniej cyfrze w numerze pociągu którą czasem nie jest zgodna o te +/- 1. A pełną numeracją zajmę się jak przyjadę do Poznania i chyba stworzę nowy wpis prostujący niektóre rzeczy, o których zapomniałem wspomnieć. Zawołam wszystkich za około 1.5 h
@Pociongowy: no ja rozumiem Twój wpis. Tylko z punktu widzenia pasażera to nie ma najmniejszego sensu i jest to zbędna wiedza, a koniec końcow to pasażer widzi na bilecie inny numer niż na tablicy na dworcu. I teraz ja idę na pociąg i jeśli miałbym się kierować jego numerem (jak nakazuje logika) to nie byłbym w stanie go odnaleźć, bo ktoś sobie wymyślił że pociąg zmienia numer w zalezności od fazy