Aktywne Wpisy
byferdo +333
Recydywa +120
Przedstawiam świeżo skończony projekt (więcej zdjęć w komentarzach)
Wallart przedstawiający mapę świata (poglądową!). Tło mapy to sosna w której fyfrezowałem ląd i zalałem czarnym epoxy. Następna warstwa to przezroczyste epoxy. Kontury lądów obrysowałem lekkim grawerem na przezroczystej warstwie żeby załamywały światło. Rama to w całości dąb z taśmą ledową. Mapa lekko wystaje z ramy przez co światło wpada przez brzeg przezroczytego epoxy.
Projekt jest właściwie skończy chociaż poprawiłbym nieco ustawienie ledów. Zawsze
Wallart przedstawiający mapę świata (poglądową!). Tło mapy to sosna w której fyfrezowałem ląd i zalałem czarnym epoxy. Następna warstwa to przezroczyste epoxy. Kontury lądów obrysowałem lekkim grawerem na przezroczystej warstwie żeby załamywały światło. Rama to w całości dąb z taśmą ledową. Mapa lekko wystaje z ramy przez co światło wpada przez brzeg przezroczytego epoxy.
Projekt jest właściwie skończy chociaż poprawiłbym nieco ustawienie ledów. Zawsze
Ocena z kartkówki pozostaje niezmienna, niezmienne jest też jej przekonanie o błędzie. Ponieważ młody już o temacie zapomniał, a jednostkowa ocena w podstawówce nie ma zupełnie znaczenia nawet nie próbowałem wymóc jej zmiany.
Uzgodniliśmy natomiast, że jeśli pojawi się podobna sytuacja to ona powstrzyma się z wystawieniem oceny do czasu rozmowy ze mną lub z młodym. Chodzi o to, żeby miała pewność czy młody wyskakuje poza schemat bo wynika to z jego innego toku myślenia czy po prostu źle zrozumiał założenia.
Być może cała sytuacja skończy się wizytą w poradni i diagnozowaniem umiejętności młodego, bo ponoć do takiej zindywidualizowanej pracy potrzeba papierka. Na razie ani ja, ani ona nie mamy na to specjalnie ochoty. Ona bo to trochę dodatkowej papierkowej roboty i ja bo uważam, że to zupełnie niepotrzebne o ile młody dostanie trochę więcej swobody w sposobie rozwiązywania zadań. Problemem mogą być egzaminy zewnętrzne, gdzie bez szablonu ponoć ani rusz i taki papier wtedy pomaga. Jestem poniekąd usatysfakcjonowany i nie zamierzam angażować w sprawę kuratorium. Na edukację, a w szczególności matematyczną, młodego nadal mam zamiar zwracać szczególną uwagę. Szkoła o tym wie i wydaje mi się, że po tej całej sytuacji też się trochę bardziej postara.
#nauczyciele #szkola
@kielus: To, co mnie najbardziej boli w tej sprawie to to, że mnożenie liczb naturalnych jest przemienne. Jest to fakt. Zaprzeczenie tego to nie jest jakieś tam skarcenie za inny sposób myślenia, tylko ukaranie za dobre zrozumienie działania mnożenia.
Jeśli teraz, w tak prostym przypadku dochodzi do takiego problemu, to należy wnioskować, że ta nauczycielka nie
Świata nie zmienię, zależy mi tylko na sensownej edukacji młodego.
A tak na serio, cytując klasyka "moja racja jest najmojsza" Szkolnictwo niedługo upadnie...
Ja wiem, jaki zamysł miała nauczycielka, ale do tego trzeba treść zadania skonstruować tak, aby była (treść) jednoznaczna co do wyniku jaki mamy