Aktywne Wpisy
czykoniemnieslysza +148
Tak wyglądały kiedyś pociągi, teraz wydają się brzydkie ale mimo wszystko kojarzą mi się z młodzieńczym luzem i przygodą
#wykop30plus
#wykop30plus
![czykoniemnieslysza - Tak wyglądały kiedyś pociągi, teraz wydają się brzydkie ale mimo...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/cf23ce8394c54f28de2921a6d2406fe64471c80b11566aef929423e530a8cc9a,w150.jpg)
źródło: temp_file5049304182362895122
Pobierz![MateuszLakomy](https://wykop.pl/cdn/c0834752/ee6e4e5ad253906db2f42850e20dd1b40f4cd06cf7c9af20ae0f9e4993469523,q60.jpg)
MateuszLakomy +193
Jak pewnie państwo wiedzą, kilka dni temu GUS ogłosił, że współczynnik dzietności w Polsce wyniósł w 2023 r. 1,158 dzieci na kobietę. Oznacza to, że „statystyczna” Polka w ciągu całego swojego życia urodzi mniej niż 1,2 dziecka. To najmniej w historii Polski i daleko poniżej wartości, która potrzebna jest do tzw. „zastępowalności pokoleń”, czyli liczby dzieci gwarantującej stabilność liczby ludności.
Żeby tak było, kobieta powinna urodzić średnio ok. 2,1 dziecka.
Coś o
Żeby tak było, kobieta powinna urodzić średnio ok. 2,1 dziecka.
Coś o
![MateuszLakomy - Jak pewnie państwo wiedzą, kilka dni temu GUS ogłosił, że współczynni...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/61c37ffdf5bf3e624f9fedb95514c615ea8468edc4078bf1ab61eaeb0684ea27,w150.jpg)
źródło: 24_05_21_Urodzenia i dzietnosc 1950-2023
Pobierz
czyli
FSO Analog 1.2
Popularny duży Fiat już w momencie rozpoczęcia produkcji był lekko przestarzałym samochodem. Resory z tyłu czy silnik w układzie OHV z wałkiem podpieranym nie były nowoczesnymi cudami techniki, oraz – co tu ukrywać – niezawodnymi rozwiązaniami. Wprawdzie przez cały czas produkcji popularny fiuton był modernizowany
to jednak pojazd cieszył się względnym popytem za granicą, oraz przede wszystkim, zainteresowaniem na rynku krajowym; ten fakt nie powinien nikogo dziwić, gdyż wówczas w kraju alternatywą dla kantona była mocno przestarzała warszawa i ehm, syrena, czy pojazdy z innych krajów RWPG, na czele ze Skodą, Zastavą, Ładą, Trabantem czy Dacią. O maluchu specjalnie nie wspomniałem, ze względu na fakt, że niemal na każdym polu przegrywał z „trabim” czy nawet „skarpetą”.
Nie dziwi więc fakt, że szefostwo żerańskiej FSO rozglądało się za następcą dla swojego hitu eksportowego. Pierwszym kandydatem był Polonez, który – choć oparty na tej samej mechanice co „kredens” – to był bardziej jako „samochód luksusowy”; „luksusowy” nieprzypadkowo znalazło się w cudzysłowie, ponieważ tak naprawdę Polonez nigdy nie stał koło auta luksusowego, czy nawet klasy średniej – dywagacje czy porównania „całkiem serio” do aut zachodnich, a w szczególności „meroli” czy innych „bawar” są śmieszne i bezcelowe.
Drugim kandydatem, który później miał zastąpić także poldozłoma , był Wars; zaś trzecim był zapomniany przez większość osób Analog 1.2. Pojazd opracowany w 1981 roku przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO we współpracy z Przemysłowym Instytutem Motoryzacyjnym, był z założenia tanim kompaktem, którego miał napędzać w podstawowej wersji silnik o pojemności 1.2 litra; prototyp nazwano roboczo Analog 1.2.
W 1982, w halach należących do PIMOT-u, powstał prototyp, którego oparto o płytę podłogową z Fiata Ritmo; w pojeździe zastosowano także układ przeniesienia napędu, prawdopodobnie wraz z silnikiem, czy przednie zawieszenie z włoskiego kompaktu. Pozostałe elementy, na czele z nadwoziem czy większością układów, były autorskim projektem polskich konstruktorów.
Trzydrzwiowy Analog nie doczekał się decyzji o uruchomieniu produkcji – powodem była upadająca na twarz gospodarka państwowa i sytuacja polityczna w kraju, która zmuszała władze do ustępstw wobec społeczeństwa. Prototyp pojawił się w dwóch odcinkach popularnego programu telewizyjnego „Sonda”, po czym słuch o nim zaginął – pojazd prawdopodobnie nie przetrwał próby czasu.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #prl #fso #autakrokieta
źródło: comment_ylzDaMneaYXQ21CdJr0fU2zrWRFyoIgd.jpg
Pobierzźródło: comment_EmnePDmD4BPITqPIaBwqdpXUENVD0JGp.jpg
Pobierzźródło: comment_bHRAH8tlmdVn8sNbPK4XawyILqW6KgSG.jpg
Pobierzźródło: comment_q5zZzIEtB7hMYDeiansXE3dlAoup0jax.jpg
Pobierzźródło: comment_K54PiiLtRghNRo1ZA5EOHZUvuZLLQVsK.jpg
Pobierzźródło: comment_Qa9fLLVjoVjZy74yT3uT3j7rBUKpvik2.jpg
Pobierz@Pangia: Bankructwo VW, Opla, FORDa czy innego RENAULTa byłby nieuniknione. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@fajnyprojekt: Możliwe, ale jedynie w demoludach, na zachodzie mało kogo by ten gruz interesował myślę. Kilka klientów pewnie by się na to nabrało, po czym zainteresowanie by spadło.
źródło: comment_PjZVUNlrWAfHTHdS02hkFZLBveNExK6Q.jpg
PobierzDlaczego nie produkowaliśmy Łady ?
https://img1.dmty.pl//uploads/1263392916_by_B3ZRADNY_600.jpg
źródło: comment_q9QdzxGr7tCGvjfCQ5hKL2M70RN3YEjD.jpg
Pobierzhttps://www.auto-swiat.pl/klasyki/oldtimer/polski-fiat-125p-1500-kontra-lada-1500-tak-podobne-a-jednak-tak-rozne/180k1ct
Gierek myślał przyszłościowo i spodziewał się kryzysu paliwowego. Polska była biednym krajem więc jakie auto mogli produkować? ¯\_(ツ)_/¯ Samochodami jeździło się głównie w miastach bo na wsiach nie było dobrych dróg. Mały Fiat był produkowany od 1973 roku w Polsce.
https://www.youtube.com/watch?v=WVFVglXrD2Q
Jeżeli już mówić o polskiej
źródło: comment_bmnIeCZCu8skIIaL8zs4YQSWPf1IJwj2.jpg
Pobierz