Wpis z mikrobloga

Upchaj to w tej UVce tak gęsto, jak tylko się da. Na moje niegrafolskie oko wykorzystałeś tutaj mniej niż połowę powierzchni, dzięki czemu tekstura 2048x2048 wygląda jak 1024x1024, bądź gorzej
  • Odpowiedz
@Gorion103: właśnie teraz próbowałem rozmieścić je inaczej i powiększyć, ale tak jakby to pole UV za małe jest bo tekstura i tak jest wielka na obiekcie
  • Odpowiedz
Kwestia gustu imho. Osobiście staram się robić tak, że najbardziej widoczne elementy zajmują na UVce więcej miejsca niż te ledwo widoczne. Najlepiej jakby się tutaj jakiś koszerny grafik wypowiedział, bo #programista15k here
  • Odpowiedz
@G123: Powiem Ci, że tak rozłożone UV na żadnej teksturze nie będzie wyglądać dobrze. Pomijając niewykorzystaną przestrzeń, powinieneś te wszystkie okrągłe elementy wyprostować.
  • Odpowiedz
@G123: Nie wiem, jak w Blenderze, bo nigdy nie miałem z nim nic wspólnego, niech się wypowie ktoś od blendera. Natomiast wszystkie "okrągłe" elementy najlepiej będą wyglądać, jak rozprostujesz je na uv mapie do kształtu możliwie zbliżonego do prostokąta. W Mai było coś w stylu "unfold" i "relax" UV's.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@G123: przydałby Ci sie jakiś dobry tutorial ro rozkładania UV, niestety nie znam takiego

Wyprostuj malo zgięte UV - prostokąty się lepiej układa i lepiej wyglądają od łukòw
Zaznacz wszystkie i daj Average Island Size, a następnie zwykłe Pack Island jesli nie masz addono UVPackmaster albo Uvshotpacker no to starasz sie je przeskalować w górę troche i poukładać tak aby bylo jak najmniej zmarnowanej tekstury ale zachowując marginesy
  • Odpowiedz
@G123: @Gorion103: @cimathel:
UVki rozkładaj wg. potrzeb.
Ogólnie najlepiej trzymać się dwóch zasad jak jesteś noobem a chcesz korzystać z substance paintera:
1. polygony nie mogą na siebie nachodzic
2. polygony powinny być mniej więcej tej
  • Odpowiedz
@loczyn: Jeszcze z tym nachodzeniem na siebie - tu pewności nie mam. Jak są 4 takie same elementy, nie wydaje Ci się, że mogą współdzielić teksturę na UV dla oszczędności miejsca? Pytam czysto teoretycznie.
  • Odpowiedz
Jeszcze z tym nachodzeniem na siebie - tu pewności nie mam. Jak są 4 takie same elementy, nie wydaje Ci się, że mogą współdzielić teksturę na UV dla oszczędności miejsca? Pytam czysto teoretycznie.


@cimathel: W gamearcie tak, robi sie tak żeby OSZCZĘDZAĆ RAM GDZIEKOLWIEK #!$%@? JESTEŚ ;)

Ale Substance lubi dostawać #!$%@? przy czymś takim.
No i robię w VFX więc ma wyglądać ładnie, a nie zajmować jak najmniej miejsca.
  • Odpowiedz
@cimathel: tak mogą, ale jeśli będą w przestrzeni 0-1 to mogą pojawić się artefakty podczas bakeowania albo samego teksturowania
lepiej zostawić jeden oryginalny fragment, a resztę przesunąć o 1
  • Odpowiedz
@G123: addon UV Squares (free) - rozkrecaj te banany, UVPackmaster 2 PRO (płatny, lecz groszowe sprawy) ułożą ci wyspy z odpowiednim paddingiem :)
  • Odpowiedz