Wpis z mikrobloga

Cześć, mam problem z ogrzewaniem w Skoda Octavia II bkc 1.9tdi
Pomimo 90 stopni nadal wieje zimnym.
Co dzisiaj zrobiłem:
- wlałem płyn czyszczący do zbiorniczka wyrównawczego, przeczyściłem układ przez pół godziny. Po tym zabiegu, trochę wiało ciepłym powietrzem.
- odłączyłem wszystkie przewody wodne i spuściłem płyn chłodniczy
- wyciągnąłem termostat
- wydrukowałem stożek na drukarce 3d z końcówką na wąż ogrodowy
- przyłożyłem stożek do przewodu gumowego chłodnicy i ją przepłukałem, przelew jest
- przyłożyłem stożek do przewodu gumowego który wchodzi w blok silnika, przelew jest
- to samo zrobiłem z przewodami od nagrzewnicy, w nagrzewnicy przelew jest
- założyłem nowy termostat
- wszystko skręciłem do kupy i zalałem nowym płynem chłodniczym
- na odkręconym korku od zbiorniczka dobiłem do 90 stopni aby się odpowietrzył.
- w tym modelu układa odpowietrza się sam.
I dupa, dalej nie grzeje kabiny. Ja już nie mam pomysłu, zostaje mi tylko albo urwany wirnik od pompy wody ale wtedy silnik by się przegrzewał. Albo początki uszczelki pod głowicą.
Ktoś ma jakiś pomysł?
#skoda #vw #seat #volkswagen #audi #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 19
  • Odpowiedz
@Testobiron: Też o tym myślałem, ale miałem problem z ciepłym powietrzem od kilku miesięcy. Dzisiaj wlałem ten czyścik K2 do chłodnic i chwile leciało ciepłe powietrze więc klapki są raczek ok
  • Odpowiedz
@Bartisss: Ja w poprzednią zimę czyściłem u siebie gorącym octem 10% i różnica była kolosalna, ale u mnie to było na zasadzie "#!$%@? ale stabilnie", a nie że raz jest raz nie ma ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Testobiron: Jutro chyba kupię jakiś mocniejszy płyn czyszczący i przejadę się z 20 km i zostawię na noc. Może rozpuści cały ten syf. A jak to nie pomoże to już nie mam pomysłu ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
Mozliwe że przydałoby się jeszcze odpowietrzyć układ nagrzewnicy ( korek na wężu ) , sprawdź drożność wymiennika ciepła , jeśli masz klimatronik to może zepsuł się czujnik temp i zaworu nie otwiera (jeśli został taki zastosowany) możliwe jest też uszkodzenie motoreduktorów lub zębatek na motoregulatotach , jeśli sterowanie manualne to raczej jest zaworek w układzie , może uszkodzony wodzik od niego
  • Odpowiedz
@zawa44: @Ciasto_hirol: Nie wiem jakie jest tam sterowanie. Jutro w wolnej chwili rozbiorę i sprawdzę, mam ściągnięte plastiki w środku od nagrzewnicy, zapomniałem sprawdzić jak przyjechałem czy jest ciepła. Bardziej zastanawia mnie fakt, że po wlaniu czyścika grzało więc postanowiłem przelać wodą aby wyczyścić przewody. Po skręceniu dalej nie grzeje. Jutro jeszcze coś wleje innego.
  • Odpowiedz
  • 0
Jeśli nagrzewnica nie będzie ciepła to problem z drożnością , mam kilka pomysłów jak to sprawdzić , tylko trochę kaskaderka więc się nie podzielę koncepcjami żeby potem nie było na mnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 1
Przejrzyj jeszcze przewody małego obiegu w komorze silnika , może tam byc zamontowany zawór sterowany elektrycznie który nie przepuszcza płynu
  • Odpowiedz