Wpis z mikrobloga

@shakerrti1: Generalnie - zgodnie z prawem możesz spać w lesie, ale nie z namiotem, a z płachtą biwakową, zwaną tarpem. Nie powinieneś spać w jednym miejscu dłużej niż jedną noc, więc jeśli planujesz bezdomność, to będziesz miał spory #!$%@?.

Są w Niemczech również lasy, w których nie wolno przebywać po zmroku - rezerwaty, parki narodowe itp.

Pamiętaj również o ograniczeniu długości posiadanego noża. Max 12cm dla ostrza stałego, brak blokady i
@Wojciech_Skupien: @Afrati: No to sprawa jest taka, że nie mam doświadczenia w bushcraft'cie. W ten weekend chciałbym wyruszyć w pobilski las, nie na noc tylko rozpalić ognisko, coś zjeść, posiedziec w tym lesie, może poczytać książke. Ten las z tego co wiem nie jest duzy, nie bylem tam na tyle, zeby sie zaglębiać i sprawdzic czy bedzie mozna zlanezc jakies fajne miejsce do rozbicia ogniska i tu moje pytanie, czy
@shakerrti1: Nie pamiętam prawodawstwa niemieckiego pod względem rozpalania ognia w lesie, zakładam jednak, że jest to zabronione i bardzo bym się zdziwił, gdyby było inaczej. Z Twojego pytania wnioskuję, że mieszkasz w Niemczech, więc na Twoim miejscu zadzwoniłbym/napisał mail do jakiegoś leśnictwa/nadleśnictwa/zarządcy lasu o informacje co do przebywania i biwakowania z ogniskiem.

Jeśli nie chcesz spać w lesie, to potrzebujesz tylko dobre buty, kurtkę p-deszcz, wytrzymałe spodnie, plecak, nóż i (dla
Pobierz Afrati - @shakerrti1: Nie pamiętam prawodawstwa niemieckiego pod względem rozpalania ...
źródło: comment_db8jNPCDDrLB0glghOLOjtxFrjyxJmXs.jpg
@Afrati: Dobra, dzięki wielkie. Narazie chciałbym zobaczyc ten las i sie zorientować czy jest dobry na takie wyprawy. Jak bede miał ochote spędzić w nim noc to będę o tobie pamiętał, dzieki wielkie!
@tuttifruttis: W Polsce mamy wilków wielokrotnie więcej (ok 1500) niż Niemcy (ok 300), a nie są dla nikogo poza zwierzętami gospodarskimi zagrożeniem. Wielokrotnie biwakowałem na terenach, gdzie spotkac można wilki, nigdy nic mi nie groziło.