Wpis z mikrobloga

Ej Mircy, bo czegoś nie kumam. Patrząc w jednym z wpisów widzę kilka głosów, że diesel to niewygodny, kultura pracy nie ta co benzynka i w ogóle nie bierz pan diesla bo to do niczego. I teraz powiedzcie mi, w czym ten diesel jest taki słaby. Troszkę się dieslem poruszam i jako jednostka, jest uważam bardzo fajna.
Za przemawia oczywiście przyjemne spalanie w trasie, w mieście trochę gorzej, ale nadal wychodzi średnia z 6,5-7 na 100. W korku praktycznie tylko sprzęgło, w kabinie jest cicho, klekanie słychać przy otwartej masce, tego się nie oszuka. Można ruszyć żwawo spod świateł, tylko tyle, że się zakres szybko kończy, w benzynie jeszcze ze 2-3k obrotów może wejść ale to nie tor wyścigowy.

#motoryzacja #samochody #diesel vs #benzyna
  • 52
@Nie_znany: Tez nie rozumiem hate'u. Generalnie rozchodzi sie o pewnie o to,ze wiekszosc diesli ma juz najlepsze lata ze soba i ich usterki niosa za soba spore wydatki. Duzo powazniejsze niz w przypadku traycyjnych (wolnossacych) benzyn.

Do tego przy uzytkowaniu w miescie na krotkich dystanasach pala sporo, zuzywaja sie tez sporo szybciej.
Jezdze dieslem raczej z przyczyn ekonomicznych. Jakbym mogl wybierac na pewno bralbym benzyne.
@Nie_znany: A masz bezpośrednie porównanie kultury pracy do silnika benzynowego w podobnym aucie? Wydaje mi się, że jedynie w autach wyższej klasy diesel może zremisować z benzyną. Ogólnie diesel ma sporo sensu i ciężko z tym dyskutować, ale warunkiem jest jego świadomy zakup. Jak ktoś kupi diesla z DPF jako auto miejskie, to po jakimś czasie może się niemiło zaskoczyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Nie_znany: MI tam nawet lepiej się jeździ dieslami niż benzynami. Jednak dla mnie disel się nie nadaje. Krótkie odcinki z reguły.
Plus nie jest to najtańsze rozwiązanie. Po mieście diesle nawet do pojemności 1.5 potrafią i 12L ropy wziąć i wcale nie palą mniej niż benzyny, nawet więcej. Pomijając długie trasy gdzie wychodzi trochę droższej niż gaz. Jednak jeżdżąc tylko po trasach brałbym diesla bo zasięg.
@Nie_znany: Ja lubię jeździć dieslem i benzynką. Tak wyszło że mam od 4 fur na zmianę diesel benzyna. I zawsze jak pojeżdże dłużej dieslem to brakuje mi benzyny tego dzwięku, przeciągania obrotów a z kolei jak pojeżdzę dłużej benzyną to brakuje mi przyspieszenia i turbinki :D

Akurat nigdy nie miałem przygód jeśli chodzi o koszta dieslowskie które potrafią być przytłaczające
@UmrzecZmilosci: Jaki to silnik? Bo mi 2.5 diesel do BMW po miescie i niedogrzany palil 11-12 litrow, a to mocno powtarzalnyt wynik, bo mialem ich sporo. A 300 konna (wolnossaca) benzyna przy podobnym uzytkowaniu palila ze 2 litry wiecej. Komfort nieporownywalny. A w przypadku uturbionych benzyn roznica sie zaciera. W f01 mialem niecale 220 koni z 2.0 litrowej turbo beny i nie palili wiecej jak 6-7 w trybie mieszanym. komfort w
@bigger: ok, nie jeżdżę nieśmiertelnym TDI w passku, który "hehehe musi dymić" tylko troszkę jednak nowszą konstrukcją, więc może nie ma tych awarii, wymian części i tak dalej. Co do palenia w mieście, to przy trasie wychodzi 4,5-5l/100, w mieście potrafi i 7 łyknąć. Różnica spora, ale bezwględnie to nie uważam tego za dużą wartość.

@pszemko: otóż to, przelotowe prędkości to miód na serce.

@BShKF: właśnie nie do końca,
@Nie_znany: ostatnio nawet mirek pisał że ma fiata grande punto bodaj z 09r. z 1.4 dieslem i mu 12 po mieście pali. krótkie odcinki.
Sam wieloma dieslami jeździłem to np taki 1.9D w citroenie to po mieście nagrzany itd 8-9l ropy łykał. Na trasie zresztą tyle samo chyba że się jechało do 80km/h wtedy mógł zejść do 4.5L.
Teraz obecny służbowy citroen to po mieście też 12L ropy łyka, na ekspresówce
@BShKF: ok, bo już myślałam, ze będziesz bojowkowal. Faktycznie, jest większe ryzyko awarii DPF w mieście, ale prawdę mówiąc to zależy w dużej mierze od kierowcy. Jak ktoś ogarnia proces zapychania się i wypalania DPF to nawet w mieście jest w stanie to ogarnąć. Najważniejsze to nie przerywać wypalania jak już się zacznie.
Zreszta w nowych benzynach już tez są filtry GPF, wiec pod tym względem już na jedno wychodzi ¯\
@Nie_znany:

Na przykład dlatego, że:

nadal wychodzi średnia z 6,5-7 na 100.


Mnie wychodzi ok. 8 l na 100 km. Segment C, 275-280 KM (po programie), benzyna bez gazu.

W korku praktycznie tylko sprzęgło,


W benzyniaku też.

w kabinie jest cicho,


W benzyniaku jest ciszej.

klekanie słychać przy otwartej masce, tego się nie oszuka.


W benzyniaku nie trzeba oszukiwać, bo nie ma klekotania.

Można ruszyć żwawo spod świateł, tylko tyle, że
mam diesla, który ma 300 kucy i 600 nm momentu, też się zastanawiam po co miałbym brać benzynę o podobnych parametrach, gdzie koszty utrzymania będą dwa razy wyższe ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@UmrzecZmilosci:

mam diesla, który ma 300 kucy i 600 nm momentu, też się zastanawiam po co miałbym brać benzynę o podobnych parametrach, gdzie koszty utrzymania będą dwa razy wyższe ( ͡° ͜ʖ ͡
@dobrzecisiewydaje: A jak długo trwa to wypalanie filtra DPF w mieście? W trasie z tego co słyszałem to kilkanaście minut, ale wiadomo tam jest większe obciążenie, więc i temperatura wyższa. W mieście trwa to podobnie?
Co do GPF, to jest on zdecydowanie mniej problematyczny ze względu na znacznie wyższą temperaturę spalin. Nie ma potrzeby wprowadzania specjalnej procedury wypalania jak w DPF, gdyż to odbywa się na bieżąco - jest znacznie łatwiejsze