Aktywne Wpisy
PiccoloColo +1
Ile przerw i jak długie przerwy macie w kołchozach?
Gilgamesz69 +104
Co za wydygańcy xD hlip hlip nie można znieść zakazu handlu
#bekazprawakow #bekazkonfederacji #konfederacja #zakazhandlu
#bekazprawakow #bekazkonfederacji #konfederacja #zakazhandlu
Za przemawia oczywiście przyjemne spalanie w trasie, w mieście trochę gorzej, ale nadal wychodzi średnia z 6,5-7 na 100. W korku praktycznie tylko sprzęgło, w kabinie jest cicho, klekanie słychać przy otwartej masce, tego się nie oszuka. Można ruszyć żwawo spod świateł, tylko tyle, że się zakres szybko kończy, w benzynie jeszcze ze 2-3k obrotów może wejść ale to nie tor wyścigowy.
#motoryzacja #samochody #diesel vs #benzyna
Do tego przy uzytkowaniu w miescie na krotkich dystanasach pala sporo, zuzywaja sie tez sporo szybciej.
Jezdze dieslem raczej z przyczyn ekonomicznych. Jakbym mogl wybierac na pewno bralbym benzyne.
Plus nie jest to najtańsze rozwiązanie. Po mieście diesle nawet do pojemności 1.5 potrafią i 12L ropy wziąć i wcale nie palą mniej niż benzyny, nawet więcej. Pomijając długie trasy gdzie wychodzi trochę droższej niż gaz. Jednak jeżdżąc tylko po trasach brałbym diesla bo zasięg.
Akurat nigdy nie miałem przygód jeśli chodzi o koszta dieslowskie które potrafią być przytłaczające
@pszemko: otóż to, przelotowe prędkości to miód na serce.
@BShKF: właśnie nie do końca,
Przy Pb, ewentualne naprawy są tańsze, kultura pracy wyższa, zimą jest szybciej ciepło, a jak chce sie taniej to wrzuca się lpg.
Sam wieloma dieslami jeździłem to np taki 1.9D w citroenie to po mieście nagrzany itd 8-9l ropy łykał. Na trasie zresztą tyle samo chyba że się jechało do 80km/h wtedy mógł zejść do 4.5L.
Teraz obecny służbowy citroen to po mieście też 12L ropy łyka, na ekspresówce
Zreszta w nowych benzynach już tez są filtry GPF, wiec pod tym względem już na jedno wychodzi ¯\
Na przykład dlatego, że:
Mnie wychodzi ok. 8 l na 100 km. Segment C, 275-280 KM (po programie), benzyna bez gazu.
W benzyniaku też.
W benzyniaku jest ciszej.
W benzyniaku nie trzeba oszukiwać, bo nie ma klekotania.
@UmrzecZmilosci:
Co do GPF, to jest on zdecydowanie mniej problematyczny ze względu na znacznie wyższą temperaturę spalin. Nie ma potrzeby wprowadzania specjalnej procedury wypalania jak w DPF, gdyż to odbywa się na bieżąco - jest znacznie łatwiejsze