Wpis z mikrobloga

#bekaztransa #transport #logistyka #gownowpis
a może by tak oficjalnie zwiększyć do 100 czy 105km/h w całej unii europejskiej (podobnie jak jest w US and A), zamiast się bawić zakładanie bardziej zużytych opon dzięki którym po kalibracji można pojechać 2-4km/h szybciej.

nie żebym był jakimś nadzwyczajnym sympatykiem ludzi którzy "srają do żwiru", ale zawód jest już chyba obłożony wystarczającą ilością obostrzeń bez właściwie żadnych benefitów.
w dodatku zwiększyło by to konkurencyjność, zwłaszcza że łaskawe pozwolenie na wydłużenie zestawu o 90cm, musi zostać wykorzystane tylko do "wydłużenia strefy zgniotu" i "zmniejszenia oporów powietrza"
  • 9
@xan-kreigor: największym problemem w Europie nie jest 90 km/h dla ciężarówek tylko 130-140 km/h na dwupasmowych drogach. W tej chwili legalny limit dla ciężarówki to 80 km/h na autostradzie (wiem, że nikt tego nie przestrzega), a dla osobówki to w Polsce 140 km/h (których też wielu nie zachowuje). 60 km/h to kolosalna różnica dla pojazdów jadących obok siebie.

Do znudzenia będę podawał przykład UK, gdzie mimo wielu absurdów, przepisy drogowe należą
60 km/h to kolosalna różnica dla pojazdów jadących obok siebie.


@Maciek5000: trafna uwaga, i to przy założeniu, że jedni jadą 80km/h bo muszą a drudzy 180km/h bo nie muszą słynne "jeżdżę szybko ale bezpiecznie". Problem załatwiłoby kamery średniej prędkości na każdym km autostrady + podniesienie prędkości dla ciężarówek do jakiejś bardziej rozsądnej.
@kwaz1: albo #!$%@? mandatów do wartości czterocyfrowych, zmniejszenie limitu punktów i wydłużenie ich ważności.

W UK tracisz prawko przy 12 pkt, punkty ważne 3 lata. 6 pkt za jazdę z telefonem w ręku.