Wpis z mikrobloga

Od wielu lat chodzi mi po głowie stworzenie gry. Takiej w miarę prostej, ale nie do bólu, z ładną, dwuwymiarową, bajkowo - cukierkową oprawą graficzną.

Przez większość dotychczasowego życia musiałem posiłkować się grafikami udostępnianymi za darmo lub kupionymi od artystów z netu. Na najlepszych nie było mnie stać (i patrząc po dzisiejszych stawkach - mam wrażenie, że musiałbym stworzyć hit na miarę top 10, żeby to się opłacało), wybierałem takie "dolne stany średnie", stroniąc od tych najtańszych. Używałem głównie freelancera i /r/gameDevClassifieds. Moje doświadczenia są takie se, z przewagą poczucia wtopienia łącznie kilku tysięcy na przestrzeni lat na współprace przeciętnie udane lub urwane nagle, choć bez oszustw. Ostatecznie zawsze był to dla mnie największy demotywator i powód zarzucania projektu.

Gdzie szukać wykonawców - najlepiej polskich freelancerów lub firm - którzy nie tworzą bohomazów, są rzetelni i osiągalni dla "prywatnego" zleceniodawcy? Nie mam tu na myśli szukania po najtańszości, myślę, że z kimś poważnym mógłbym zainwestować pięciocyfrową kwotę - czyli jeszcze nie kokosy, ale już nie byle co.

#grafika #grafikakomputerowa #freelance #gamedev
  • 15
  • Odpowiedz
Gdzie szukać wykonawców - najlepiej polskich freelancerów lub firm - którzy nie tworzą bohomazów, są rzetelni i osiągalni dla "prywatnego" zleceniodawcy? Nie mam tu na myśli szukania po najtańszości, myślę, że z kimś poważnym mógłbym zainwestować pięciocyfrową kwotę - czyli jeszcze nie kokosy, ale już nie byle co.


@sasik520: Taka stylówka by Ci odpowiadała?
https://www.artstation.com/nataliaszrama
https://www.artstation.com/arturhorn
  • Odpowiedz
Boże chroń od grup facebookowych.


@loczyn: Dlaczego? Są tam tacy sami ludzie jak wszędzie indziej. Nie wiem, za kogo ich uważasz, ale z takim podejściem to życzę powodzenia.
  • Odpowiedz
@ewolucja_myszowatych:
za to: https://www.youtube.com/watch?v=d6lb4lxjPv8 + kilka statycznych obrazków znacznie gorszej jakości zapłaciłem w przeliczeniu na złotówki ok. 1300 zł pewnej hiszpance. Podobają mi się kształty i kolory, ale
1) okazało się, że animacje powstały na podstawie gotowca, o czym dowiedziałem się półtora roku później. Co lepsze, jeśli mnie pamięć nie myli, od graficzki dostałem nawet concept art :) https://www.google.com/search?client=ubuntu&hs=t3f&channel=fs&biw=1853&bih=928&tbm=isch&sxsrf=ACYBGNSntUZuGBelzTX3U8DCcd-aHBCaMQ%3A1570651417320&sa=1&ei=GT2eXa2aE4fyapqbptgI&q=caveman&oq=caveman&gs_l=img.3..35i39j0j0i67l2j0l6.1847.1847..2096...0.0..0.108.108.0j1......0....1..gws-wiz-img.yKg4N6UdSzc&ved=0ahUKEwjtiq6-_I_lAhUHuRoKHZqNCYsQ4dUDCAY&uact=5
2) przez ponad rok dopominałem się o obiecane mi oryginalne wektory, których
sasik520 - @ewolucjamyszowatych:
za to: https://www.youtube.com/watch?v=d6lb4lxjPv8 ...

źródło: comment_wVIF9G24PEdQ7k3Tr3WfJDItGj9yiGCs.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@sasik520: z animacjami do gier to nie taka prosta sprawa bo trzeba każdego ludka przygotować w wielu wariantach co wymaga oprócz "artystostwa" pracy z precyzją i niemalże programistycznym podejściem do szablonów. Tacy ludzie są często wyłapywani przez firmy i znikają z freelancingu. Same grafiki złe nie są ale diabeł tkwi w szczegółach animacyjnych. Albo rób grę na samych sześcianach albo odpuść albo zatrudnij grafika na szerszą współpracę bo cały lay musi
ewolucja_myszowatych - @sasik520: z animacjami do gier to nie taka prosta sprawa bo t...
  • Odpowiedz
z animacjami do gier to nie taka prosta sprawa bo trzeba każdego ludka przygotować w wielu wariantach co wymaga oprócz "artystostwa" pracy z precyzją i niemalże programistycznym podejściem do szablonów. Tacy ludzie są często wyłapywani przez firmy i znikają z freelancingu. Same grafiki złe nie są ale diabeł tkwi w szczegółach animacyjnych


@ewolucja_myszowatych: nie jestem pewien, co dokładnie masz na myśli. Sprawa nie jest prosta, no jasne. Ale nie wszystkie szczegóły
  • Odpowiedz
przewagą poczucia wtopienia łącznie kilku tysięcy na przestrzeni lat na współprace przeciętnie udane


@sasik520: ale nie wiem czego oczekujesz. Jak chcesz zrobic pelna grę to musisz zasadniczo zatrudnic grafika. Jezeli robisz przez freelance to zaplacisz wiecej niz zatrudniając. A jezeli będziesz robił rok, dwa to policz ile wyszloby oplacanie jego pensji i potem dodaj za freelance.
No a takie miales doswiadczenia no tak beda wygladac ludzie z fejsbukow czy innych źródeł.
  • Odpowiedz
@sasik520:

hiszpanka miała problem z wyrównaniem animacji, albo ze zrobieniem idealnie powtarzalnej drabinki


właśnie o to mi chodzi, grafik-programista używa skryptów które np. wyrównają oko u wszystkich postaci na 200 klatkach a osoba standardowo rysująca albo się podda po ręcznym poprawianiu albo zrobi to źle albo zostawi krzywo. Szukaj grafika który ma w folio np. równe i proste pixelarty, kafelki, geometrię i ogólnie doświadczenie w grach a typowych artystów zatrudniaj jedynie
  • Odpowiedz
@sasik520: WTF? Za co na tym filmiku zapłaciłeś 1300zl? Za cały projekt czy za grafiki tych ludków i drabinki? Przecież zrobienie dokładnie tego co jest na tym filmiku zajęłoby... Max dwa dni robocze.

Jak chcesz to napisz mi na PW co byś chciał dostać to Ci jutro mogę machnąć w ilustratorze jakieś obrazeczki i zobaczymy czy myślimy podobnie. Mam jutro luźne majty to mogę sobie pobazgrac.
  • Odpowiedz
@buhubuhu: tak to, niestety, wygląda. Wcześniej rozmawiałem z tańszymi wykonawcami i kończyło się albo na niczym, albo na kaszance.

To, co widać na filmiku to nie wszystko, ale większość tego za co zapłaciłem. Przygotowanie tego co widzisz, zajęło ponad miesiąc. Większość rzeczy, których nie widać, nie widać bo odstawały jakością na minus
  • Odpowiedz