Wpis z mikrobloga

Hej,
mam mały problem ze sprzedażą na OLX i chciałbym zapytać o poradę:

sprzedałem 7 dni temu procesor za pośrednictwem portalu OLX.
Kupujący prosił mnie abym wysłał mu test z jakiejś aplikacji - natomiast miałem sprzedane już resztę podzespołów więc nie było to możliwe o czym go poinformowałem.

Podczas negocjacji przez wiadomości proponowałem kupującemu wystawienie aukcji na allegro lub odbiór osobisty - niestety ten był z daleka i zdecydował się na przelanie pieniędzy na konto.

Po zaksięgowaniu wpłaty spakowałem przesyłkę, procesor przed wysyłką sprawdziłem na innej płycie głównej - działał.

Zaniosłem paczkę do paczkomatu, następnego dnia kupujący odebrał towar.
5 dni po odebraniu napisał wiadomość, że procesor nie działa, był słabo zapakowany i mógł uszkodzić się podczas wysyłki (w co wątpię, bo zapakowany był dobre) że wysłałem niesprawny i on go odsyła i żąda zwrotu gotówki.
Przy okazji w trakcie tych 5 dni był z procesorem podobno w serwisie i u nich również nie działał.
Powodów uszkodzenia może być mnóstwo - od nieprawidłowego podłaczenia, kończywszy na zwarciu które uszkodziło procesor a nawet nieprawidłowym podkręcaniu - gdyż był to model z taką możliwością.

Poinformowałem kupującego, że ja procesor sprawdzałem przed wysyłką co mam udokumentowane w postaci filmu i udzieliłem gwarancji rozruchowej, a nie takiej która obejmuje przypuśćmy rok - bo on akurat po roku miał czas się zająć podłączeniem procesora. Skoro uważa, że wada powstała podczas przesyłki to proszę o sporządzenie protokołu. Niestety ten paczkę chce odesłac i wnosi o odesłanie pieniędzy.
Co mogę zrobić w takim przypadku?

Towaru jestem w 100% pewny, jeśli kupujący uszkodził i próbuje znaleźć "jelenia" lub miał drugi uszkodzony na podmianę - wówczas jestem pod wodę kwotę za którą to sprzedałem tj. 750zł.
#prawo #poradaprawna #prawnik #pytaniedoeksperta
  • 25
  • Odpowiedz
@grunge: Olej, miałem podobna sytuacje z uszkodzonym iphone'm wysłałem naładowanego z paroma uszkodzonymi komponentami, kupujący po 2 tygodniach od aukcji chciał zwrócić jako kompletnie uszkodzony pewnie po nieumiejętnej probie naprawy. Może kupujący ma walnięta płytę albo sam uszkodził procek podczas zakładania?
  • Odpowiedz
Sprzedawałem prywatnie, proponowałem wystawienie na allegro aby kupujący czuł się pewniej, ale żydził za prowizję 15zł i wolał przelać z góry.
Czy nie może powołać się na jakąś rękojmię?
Rozumiem, gdyby napisał w pierwszym dniu, że coś nie działa - ok- ale kurła nie 5 dni gdzie już sprytne rączki mogły podkręcać procka - jak widać nieudolnie ...
  • Odpowiedz
@machus666: Twierdzi, że na jego procesorze komputer działa.
Zaniósł do serwisu IT i na ich płycie również nie działa.
Albo go uszkodził, albo miał drugi spalony i szuka jelenia.
Ja natomiast nie wiem co zrobić bo nie chcę się ciągać po sądach, czy w ogóle on ma jakieś możliwości w tej kwestii?
  • Odpowiedz
@machus666: Jasne, że mam zdjęcia - więc motyw jeśli odeśle mi inny nie przejdzie.
Natomiast nie wiem czy olać sprawę przestać odpisywać, czy faktycznie mam się obawiać że może podjąć jakieś dalsze kroki.
  • Odpowiedz
@grunge: Jak masz filmiki na potwierdzenie to mu je wyślij i niech #!$%@?. Jak nie ma protokołu z uszkodzenia paczki to może cię w dupę pocałować bo nawet jak z tym pójdzie do sądu to nikt mu tego nie uzna.
Na słowo to sobie można.
Gwarancja rozruchowa to gwarancja rozruchowa, i obejmuje ona czas zaraz po rozpakowaniu proca, a nie #!$%@? 5 dni po fakcie. Jak dla mnie #!$%@?ł proca i
  • Odpowiedz
@Floyt @machus666 Też mi się tak zdaje, myślę czy nie zadać mu pytania : Czy uszkodził Pan procesor? Jeśli odpowie, że nie - wówczas powiem że ja wysyłałem sprawny a nie mogę odpowiadać za przewoźniga gdyż on ma ubezpieczenie, i że sporządzenie protokołu to jedyne co może zrobić w tej chwili.
Oczywiście film mu wysłałem
  • Odpowiedz
@Floyt: Wiem wiem, ale byłem pewny sprzętu, nauczony doświadczeniem dodatkowo nagrałem film.
@machus666 @Floyt właśnie dostałem od niego wiadomość
"Z resztą co ja mam Panu pisać. Wmawia mi Pan, że ja, go zepsułem. Kupiłem po to, żeby zepsuć i robić problem. Procesor został oddany do serwisu więc jak miałby być zepsuty. Gdyby była możliwość uszkodzenia go przez moją płytę czy zasilacz jak Pan pisze to na pewno zostałbym o tym poinformowany
  • Odpowiedz
Jeśli odpowie, że nie - wówczas powiem że ja wysyłałem sprawny a nie mogę odpowiadać za przewoźniga gdyż on ma ubezpieczenie, i że sporządzenie protokołu to jedyne co może zrobić w tej chwili.


@grunge: No tak nie do końca. Za zapakowanie paczki formalnie odpowiadasz ty, i jeżeli coś przyjedzie w stanie zdewastowanym to za to odpowiadasz. Tyle że to wymaga sporzadzenia protokołu uszkodzenia paczki, a nie na słowo kupującego 5 dni
  • Odpowiedz
@Floyt: No właśnie paczka była zapakowana moim zdaniem ok. Procesor w plastiku owinięty taśmą żeby się nie otworzył.
Po odbiorze kupujący nie zgłaszał nic odnośnie sposobu zapakowania.
Jedynie 5 dni później nagle pojawił się problem bo przesyłka źle zapakowana i mogło uszkodzić się w transporcie oraz procesor sam w sobie nie działa.
Najpierw wmawiał mi, że udzieliłem 14 dni gwarancji, teraz że kilku dni, a defacto nie było mowy o żadnym
  • Odpowiedz
@grunge: Niech da pismo z serwisu w którym to sprawdzał, z dokładnym opisem co i jak, i na jakiej to było dokładnie robione płycie. Tak na słowo "że mam świadka" to sobie może #!$%@?ć.
Jaki to procesor? Jak intel, to było przecież pare podstawek z takim samym pinoutem, ale niekompatybilnych ze sobą, i może być tak że dzban to pakuje do chipsetu który z tym procem nie współpracuje.
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@Floyt wysłał mi model.plyty na której próbuje to uruchomić - wspiera.
Procesor i7-4790k nigdy nie kręcony.
Podejrzewam że serwisant to jakiś znajomy i napiszę na ekspertyzie co trzeba
  • Odpowiedz
@grunge: Fakt jest taki że protokołu z rzekomego uszkodzenia paczki nie posiada. Więc tutaj już leży.
Faktycznego dowodu uszkodzenia w formie nagranego filmiku odpalania tego proca zaraz po rozpakowaniu równiez nie posiada, bo jakby miał, to by wspomniał.
Po 5 dniach się budzi że procek uszkodzony w transporcie.
Nie zapytał o faktyczny czas twojej gwarancji rozruchowej, więc możesz napisać że wg Ciebie to ten sam dzień po odbiorze i gówno może
  • Odpowiedz
@grunge: #!$%@? Ci zrobi, jeżeli rzczywiśćie masz film, że działa, to bądź spokojny. napisz mu, że jako sprzedawca prywatny odpowiadasz za przesyłkę do momentu przekazania jej przewoźnikowi, więc jeżeli uszkodzone w transporcie to niech reklamacje do przewoźnika składa i niech #!$%@?.
  • Odpowiedz