Wpis z mikrobloga

Długa przygoda z komputerem składanym z części z @x-kom

1. 17.09.2019 zamówienie - wszystkie części dostępne od ręki, dostawa w kolejnym dniu.
2. 18.09.2019 popołudniu, zaskoczony brakiem przesyłki dzwonię sprawdzić status zamówienia, które już powinno być u mnie. Okazuje się że płyta główna z procesorem została wysłana na aktualizacje BIOSu - bez pytania czy uprzedzenia. Zgadza się że płyta (MSI B450M PRO-M2) tego wymagała do działania z procesorem Ryzen 5 3600, jednak dlaczego odbywa się to bez informacji? W tamtym czasie miałem Ryzena 7 2700 którym bez problemu aktualizacje wykonałbym sam.
3. 20.09.2019 - kurier przywozi sprzęt, całość zamówienia, wszystko się zgadza, na opakowaniu płyty jak i procesora dodatkowe naklejki "Centrala WMS" - sprzęt czeka do poniedziałku z uwagi na wyjazd.
4. 23.09.2019 powrót po weekendzie, składam komputer w całość - uruchamia się, nic nie wyświetla. EZ Debug LED CPU świeci światłem ciągłym. W miarę możliwości testuję wszystkie komponenty i nic dziwnego się nie dzieje.
5. 26.09.2019 Mam do testów AMD A10-9700 - nie działa.
6. 27.09.2019 do testów Ryzen 7 2700 - działa, okazuje się że wersja BIOSu:

E7B84AMS Version: V2.86 Build Date: 05/30/2019

Dziwne, bo taka wersja nie występuje na stronie producenta dla tej płyty głównej. A na pewno nie jest najnowszą o czym zapewniała infolinia.

7. 03.10.2019 Po zainstalowaniu 3 różnych wersji BIOSu, gdzie na każdej działał Ryzen 7 2700 a Ryzen 3 3600 na żadnej, poddaje się. Na infolinii słyszę że towar mogę zwrócić i od ręki wziąć nowy procesor bo to on jest uszkodzony. Pakuję procesor, jadę do salonu i... Otóż nie. W sklepie okazuje się że towar zostanie wysłany na serwis w celu diagnozy a miły Pan już rezerwuje kolejny egzemplarz, żeby był dostępny dla mnie od razu po otrzymaniu decyzji z serwisu.
8. 08.10.2019 Dostaję informację że reklamacja została uznana, dzwoniąc na infolinię potwierdzam informację o możliwości odbioru nowego procesora. Na miejscu... 15 minut rozmowy żeby rzeczywiście dostać procesor, bo w systemie nie jest jednoznacznie określone to, czy nie zostały wysłane do mnie pieniądze.
9 09.10.2019 Pełen nadziei wpinam świeżo rozpakowany procesor w płytę główną i dzieje się dokładnie to samo. EZ Debug LED CPU świeci ciągłym światłem. Na infolinii - odesłać na gwarancje płytę główną z procesorem.

@x-kom szlag może trafić po tylu straconych godzinach, po bezsensownych przejazdach do salonu (dzisiaj będzie to już 200km) a na końcu okaże się że Wasz serwis wgrał zły BIOS i do tej pory skutkuje to problemami.
Gorąco proszę:
- o najlepszą i najszybszą drogę rozwiązania problemu - być może potraficie potwierdzić jaka wersja BIOSu została wtedy zainstalowana i ogarnąć że tam pojawił się problem?
- o dobrą wymówkę dla klienta który dwa tygodnie dłużej niż powinien czeka na komputer
- zasugerowanie osobom na serwisie jak i jego infolinii więcej... rozwagi?
- przede wszystkim o pomoc w jak najszybszym rozwiązaniu sprawy.
#xkom #komputery
  • 8
@ma4cin1101 sprawdź czy procesor i płyta obsługuje na 100% ram który wybrałeś, kiedyś miałem taki sam problem okazało się że ram był za szybki albo za wolny już nie pamiętam.
@ma4cin1101: Bardzo prosimy o przesłanie nam w wiadomości prywatnej numeru zamówienia lub numeru zgłoszenia RMA. Przyjrzymy się tej sprawie i postaramy się jak najszybciej rozwiązać tę sytuację