Wpis z mikrobloga

Mirki, co sądzicie o silniku 1.3 JTD (druga generacja). Konkretnie chodzi mi o połączenie z Punto Evo (~2011). W przedziale cenowym w który celuje są auta z przebiegiem +/- 200k (zachód europy więc raczej realne przebiegi). Można liczyć na przejechanie tym silnikiem +/- 350k? Może polecicie mi coś innego. Ważna jest dla mnie niska waga samochodu, niskie koszty eksploatacji i spełnianie normy euro 5.
#jtd #fiat #motoryzacja #samochody #diesel #kiciochpyta
  • 9
@sroka22: 1,3 jtd nie znosi zbyt dobrze większych przebiegów. 75 konna wersja ma mega muła do 2tys obrotów, aż się tym odechciewa po mieście jeździć. Mieliśmy tego trochę w firmie w której pracowałem (w fiorino konkretnie). Sprzęgła wspólnie bodajże z benzynowym fiatowskim 1,2 nie wytrzymują nawet 100tys km. Po 200 tys wszystko zaczyna klękać w tym silniku. Fiat robi dobre diesle, ale nie koniecznie jest nim 1,3 jtd.
@BajerOp: @magicznyfred: sprzęgło, które nie jest trwałe to wiem (ale za to tanie). Właśnie znajduję dobre opinie o tym silniku ale ciężko znaleźć jakieś o większych przebiegach.
Padał osprzęt czy sam silnik?
Konkretnie silnik jaki w tych autach występuje tutaj (Holandia) to 1.3 JTD (ii generacja- ma inne wtryskiwacze). Skrzynia 5 biegów, 84 konie, dpf i system start&stop.
@sroka22: to leci tak:
-sprzęgło 80-100tys km
-łańcuch 100-150tys km
-turbo 150-250tys km
-panewki ponoć często przed 300 tys km (takich juz u nas nie było, więc znam z opowieści)

wtryski i reszta raczej nie sprawialy klopotow. Nie pamietam ktora to generacja, pamietam tylko ze to byly te 75koni
@magicznyfred: ok, łańcuch chcę wymienić od razu po zakupie, ze sprzęgłem się liczę. Turbo też chyba nie jest wieczne. Nie brzmi aż tak źle, tymbardziej, że planuję jeździć już tym autem do końca jego życia, więc to chyba naprawy z serii raz i do zajechania auta. Chciałbym zrobić jescze tym autem 120-150k. Auto będzie kosztować 3k euro, liczę, że w pierwszym roku na takie naprawy mogę włożyć +/- 1k euro (jak
@magicznyfred: najpierw odpiszę Tobie bo miałem auto z klekotem do przebiegu 280kkm w Fiorino od nowości:

sprzęgło 80-100tys km


Ktoś nie umiał jeździć, mnie padło łożysko przy 220kkm ( ͡° ͜ʖ ͡°). Pewnie dlatego, że auto muł bez zrywu to i sprzęgło się paliło na starcie próbując podbić obroty

łańcuch 100-150tys km


Do 200kkm wytrzymuje jak się olej zmienia co 10-15kkm. Wymieniłem prewencyjnie

turbo 150-250tys km


Tak
No offence, po prostu kultura serwisowa aut u ludzi bywa różnie


@ScaRRyMaN: serwis aso, nie pamietam jakie byly interwaly, pewnie co 30tys km. Op kupuje, używkę za 3k eur, więc niema co liczyć, że dostanie egzemplarz wychuchany.
1.3 JTD


@sroka22: Firmowy doblo 2011, 280kkm:
- 150kkm - wymiana rozrządu - profilaktycznie
- 210kkm - problemy z sprzęgłem, szarpało - wymieniony komplet
- 250kkm - przytkany dpf
Poza tym nic, olej wymieniany co 10kkm, gdy był nowy podczas docierania oczywiście częściej.