Aktywne Wpisy
MateuszLakomy +341
Jak pewnie państwo wiedzą, kilka dni temu GUS ogłosił, że współczynnik dzietności w Polsce wyniósł w 2023 r. 1,158 dzieci na kobietę. Oznacza to, że „statystyczna” Polka w ciągu całego swojego życia urodzi mniej niż 1,2 dziecka. To najmniej w historii Polski i daleko poniżej wartości, która potrzebna jest do tzw. „zastępowalności pokoleń”, czyli liczby dzieci gwarantującej stabilność liczby ludności.
Żeby tak było, kobieta powinna urodzić średnio ok. 2,1 dziecka.
Coś o
Żeby tak było, kobieta powinna urodzić średnio ok. 2,1 dziecka.
Coś o
WuZet_ 0
Szukam adresu i telefonu do @Karakan2540 za podanie prawdziwych płacę 500. Jest z #wroclaw Siedzi na tagach #siatkowka i #famemma
Jak ktos ma, zapraszam na priv, dogadamy szczegóły
Jak ktos ma, zapraszam na priv, dogadamy szczegóły
#ciekawostki #gry #fizyka #nauka #programowanie #grafika3d
Komentarz usunięty przez moderatora
Ok, nie ma w sieci video split screena porównującego 2002 vs 2018 więc niech będzie precyzyjnie: obrazek przedstawia rozwój silników renderujących (może ktoś widział i podrzuci video splita z podobną (tą samą sceną) z jednej gry na przestrzeni 15/20 lat to będzie dobrze widać także rozwój tego fizycznego ( ͡° ͜ʖ ͡°))
Ale przez przypadek masz trochę racji, bo teraz silniki graficzne są "PBR", czyli Physicaly Based Rendering. I chodzi w tym o to, że formuły (shadery) które się tworzy są oparte na 'fizycznych' właściwościach interakcji światła z obiektami, a nie jak wcześniej na zasadzie 'ladnie to wyglada'.
I przejawia sie to tym, że na przykład obiekt nie odbije więcej światła niz na niego pada. Przynajmniej tak
Dlaczego więc RTX on/off nie ma takiego efektu wow jak na powyższym obrazku?
Bo jak w powyższym komentarzu obecne karty jeszcze są za słabe na pelny raytracing i można tylko wybrać sobie niektóre efekty.
I gry sa robione pod rtx off, więc efekty które da sie oszukać robi sie oszukane,
@cieliczka: kiedy chcesz zabrzmieć mądrzej, niż wymaga tego sytuacja xd. Wystarczyło napisać "rozwój grafiki".
also, Spiderman z 2018 nie wygląda tak, jak na screenie po prawej.
@ciasteczkowy_otwur: Kurła kiedyś to było...
W starych grach odbicia to efekt udający odbicia nie mający podstaw fizycznych.
W obecnych grach odbicia to efekt udający odbicia stworzony na podstawie praw fizyki.
W grach z RTX odbicia to być może odbicia.
W raytracingu odbicia to odbicia.
@Cmee_: Przecież w 2002 roku miałeś dokładnie to samo, przemiery które miały własny pomysł i nie były powtarzalne albo odgrzane mopżna było policzyć na palcach, a sporo z gier to były takie same średniaki jak i dziś.
Po prostu większości tego co było wydawane nie pamiętasz i wydaje Ci się że było lepiej (