Wpis z mikrobloga

#azja #indonezja #jakarta #sennajawie i trochę #wolnoscdlapierogownawykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Selamat sore semuanya!

W zeszły weekend całą ekipą pojechaliśmy do Tangerang na International Cultural Festival 2019. Promowaliśmy tam polską kulturę i polskie uczelnie. Mieliśmy chrupiące faworki, ponad 200 pierogów dostarczonych przez Ambasadę Polski i dziewczynę w tradycyjnym, polskim stroju ludowym, a ze sceny leciało disco polo (niestety to nie my dobraliśmy muzykę).
Impreza była bardzo udana, nasze stoisko było jednym z najbardziej obleganych. Bardzo dużo młodych indonezyjczyków podchodziło do nas żeby pytać o studia w Polsce, zrobić selfie albo po prostu spróbować polskich przysmaków.
wyindywidualizowanyentuzjasta - #azja #indonezja #jakarta #sennajawie i trochę #wolno...
  • 11
@wyindywidualizowanyentuzjasta: faworki halal są mega kiepskie :) robiłem kiedyś dla ludzi w pracy w Singapurze i zrobiłem kilka halal bo mamy jedną dziewczynę co tak jada. Bez dodatku alkoholu i bez smażenia na smalcu to nie faworki. Nawet nie wiem czy ona je zjadła, bo skoro ja w swojej kuchni robiłem na patelni haram to chyba i tak nie mogła zjeść (wtedy jeszcze nie widziałem, że naczynia i garnki też muszą
@kotbehemoth: ja zawsze robię faworki halal i smakują całkiem normalnie. Dużej róznicy chyba nie ma. Co to garnków halal to jest raczej kwestia tego, czy dana osoba się brzydzi tego, ze przed chwilą w tym samym rondlu ktoś sobie smażył kaszankę z cebulo :D. Aczkolwiek oficjalnego stanowiska nie znam, po prostu mówie jak jest u moich znajomych
@Protein_Shaykh: ja tam czuję różnice :) co smalec to smalec. Smażenie na oleju poza tym mniej zdrowe z tego co mówią :)

Co do garnków to nie jest kwestia obrzydzenia. Przecież się je myje. Ja na tej samej patelni smażę rybę i naleśniki na słodko.
Muzułmanie (ci ściśle przestrzegający reguł) nie mogą jeść sztućcami które były używane kiedykolwiek do jedzenia nie-halal, więc głowę dam, że to samo tyczy się garnków.
Chociaż
@kotbehemoth: Znalazłam hadisy al-Bukhaari, 4196; Muslim, 1802.
" If any impurity falls into a vessel, it should be washed with water so as to remove the impurity. Thus the vessel will become pure and it is permissible for the Muslim to use it and put food and drink in it.
This is indicated by the following:

1.The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) forbade the meat of domesticated
@Protein_Shaykh: Myślę, że to co spotkało @kotbehemoth to przesadna nadgorliwość.

Owszem, produkty halal nie powinny mieć kontaktu z produktami nie-halal żeby nie przenosić cząsteczek jedzenia czy krwi. Ale jeśli nóż, talerz czy garnek w którym była przygotowana wieprzowina zostanie dokładnie umyty, a resztki jedzenia i tłuszczu usunięte to można tego użyć do przygotowania potraw halal. Nie można popadać w paranoję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wyindywidualizowanyentuzjasta: no to w Singapurze popadają. Jakby cos takiego wyszło restauracja momentalnie traci certyfikat halal co dla knajpy z jedzeniem muzumlanskiem oznaczałoby zapewne momentalny upadek.
W głupim stoisku babka jak uszylszala, że zamierzam domówić do dania warzywa ze stoiska obok (chińskiego) to była spora inba - skończyło się tym, ze przełożyła swoje jedzenie na talerz z chińskiego stoiska i powiedziała że mam ich sztućców użyć.