Wpis z mikrobloga

hej, doradzi ktoś z oponami ? mam auto z przednim napędem (140km jeśli to ma znaczenie) i mam opony letnie : 2 sztuki: 225/45/r18 i 2 sztuki letnie 235/45/r18. dzisiaj to będę zakładał, które lepiej na przód a które na tył?
#motoryzacja #samochody
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mam auto z przednim napędem (140km jeśli to ma znaczenie


@konrad7348988: w samochodach z przednim napędem i ABS reakcją, która powinna być jako pierwsza w przypadku wpadnięcia w poślizg w zakręcie to hamowanie w celu dociśnięcia przedniej osi. <- tak powinien zareagować amator. Nie amator też więcej skorzysta na tym, że ma lepszą przyczepność na osi, na której ma napęd.

Skąd masz tą teorię o tylnej osi w samochodach z
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@n3x337: w każdym samochodzie bardziej niebezpieczne są poślizgi nadsterowne, są bardziej nieprzewidywalne. Wynika to nie z teorii tylko z fizyki. Wektory się hujowo rozkładają. Proponuje doczytać w temacie. Mit osi napędowej jest bardzo zwodniczy i popularny że względu na brak elementarnej wiedzy z zakresu mechaniki i budowy pojazdów. Jak d--a wyprzedza to zawijasz się dookoła drzewa i umierasz. Jak przodem wyniesie to masz strefę zgniotu. Można się ze mną nie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@inny_89: co więcej. ABS redaguje dopiero przy hamowaniu. Systemy kontroli trakcji połączone z ABS działają już lepiej i mogą pomóc wyprowadzić poślizg. Ale to tylko przy względnie małych prędkościach. Nie każde auto ma ABS i nie każde ma sprawny ABS co powoduje dodatkowe zagrożenie spowodowane możliwym nierównomiernym rozkładem sił hamowania. Ogólnie duży temat :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vargemp: a potem miałbyś złamany kark ( ͡° ͜ʖ ͡°) poza tym polecam trochę poczytać o budowie aut, o strefie zgniotu, a nie takie głupoty pisać, że wolabyś dostać strzał w tył...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vargemp: a tak po Januszowemu to z przodu strefa zgniotu jest po to, żeby zgniatana blacha z przodu pochłonęła cześć energii uderzenia, gdyby auta były sztywne, to przy uderzeniu na człowieka działały by ogromne przeciążenia, przez które mógłby zginąć. Co więcej, nowoczesne auta są tak projektowane, że silnik po strzale nie wejdzie w kabinę, a pójdzie bardziej pod auto. Właśnie z tego wszystkiego producenci chcą, aby ich auta były nadsterowne
  • Odpowiedz