Wpis z mikrobloga

@tomtom666
@szalek995
Nie można, dlatego że wszystkie zęby w skrzyni biegów, wszystkie przełożenia i wszystko kręci się w lewą stronę. Sprzęgło oddziela nam połączenie silnik-skrzynia i nie służy do hamowania mechanizmów w skrzyni. I jak to wszystko razem z kołami się kręci bardzo szybko w lewą stronę to wy wrzucając wsteczny zmieniacie kierunek obrotów tychże zębów robiąc w środku #!$%@?. Dodatkowo zęby kół biegu wstecznego są płaskie, nie skośne jak
  • Odpowiedz
@pierre_dolish to w takim wypadku zrobiłem coś niemożliwego. Powiem szczerze że sam bym w to nie uwierzył gdyby nie to że coś takiego robiłem. I nie skrzynia się nie rozpadła a tym autem jeździłem dobre 3 lata. I tak, wiem jak działa skrzynia biegów. Wiem że to nie jest zbyt zdrowe no ale ciekawość wygrała
  • Odpowiedz
@pierre_dolish: mylisz się. Nie we wszystkich skrzyniach biegów wsteczny ma proste zęby, czasem są normalnie skośne, czasem nawet wsteczny ma synchronizator i wtedy wydaje mi się że normalnie wrzucisz go podczas jazdy(rozpędzisz wałki w drugą stronę niż kręci się silnik).
  • Odpowiedz
@tamdolicha nosz #!$%@?, nie koniec kropka. Gdybym sam tego nie robił to bym nie uwierzył, serio. Trzeba do tego użyć sporo siły ale jak widać w niektórych autach jest to możliwe.
  • Odpowiedz
Dodatkowo zęby kół biegu wstecznego są płaskie, nie skośne jak w wypadku biegów do jazdy prosto. Stąd ten charakterystyczny dźwięk jadąc do tyłu.


@pierre_dolish: Od jakiegoś czasu nowoczesne samochody już nie wyją jadąc do tyłu. Audi z quattro miały już 25 lat temu skrzynie z cichym wstecznym.
  • Odpowiedz