Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Witam.
Pytanie nietypowe z zakresu motoryzacji i kupna auta. budżet powiedzmy do 30 tys. Im taniej tym lepiej. Wymagania są takie, że auto może być do roboty mechanicznej, może się psuć, może mieć drogie części ale ma być tanie w zakupie, może też dużo palić może być V6 V8 Benz, diesel LPG, bez znaczenia. Auto typu A6, eklasa, bmw5 i wyżej. Aha auto powinno być naprawiane w większości warsztatów samochodowych czyli pewnie dosyć popularne, bez jakichś skomplikowanych napraw czy specjalistycznych narzędzi diagnostycznych, ot zwykły mechanik ma sobie poradzić z serwisem i naprawami a nie żeby szukać fachowca po całej Polsce. Więc w skrócie auto premium, tanie w zakupie, może być drogie w naprawach, częściach i paliwie, proste w serwisie dla przeciętnego warsztatu. Silnik i konfiguracja dowolną. Marki raczej premium.
No i tez nie jakieś 20-25 letnie youngtimery gdzie blacharskie trzeba robić.
#motoryzacja #audi #bmw #mercedes #lexus

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Dodatek wspierany przez: Wyjazdy dla maturzystów
  • 19
Ja bym przy takich preferencjach wybrał Mercedesa W211, lub W204, ale C-klasa to w sumie żadne premium ;) Ciekawą opcją jest też BMW E39. Do 30 tyś spokojnie znajdziesz V8. Jeżeli się nie boisz późniejszych nakładów finansowych to spoko opcja, no ale to niemłode już rocznikowo auta. Ewentualnie jeżeli Ci odpowiada stylistyka ery Bangle'a to E60 z 3litrową benzyną (dosyć prosty silnik, tylko, że cierpi często na nadmierne spalanie oleju).

Czy Alfę
@patryk-hukalowicz: Ogarnie - konstrukcyjnie to dosc proste samochody - poza tym busso jest pancerne i bezawaryjne.
Dostep do czesci powinien byc jeszcze przez pare lat ale jezeli juz bym mial sie czegokolwiek obawiac dlugoterminowo we wloszczyznie w tych wersjach to jedynie tego (idzie to obejsc ale uzytkownicy 164 , Kappy czy GTV maja dodatkowe wyzwania obecnie) :)
A6 C6 - jak na to co oferuje to myśle ze można fajną sztukę wyrwać w tym budżecie :) mam 3.0TDI. Jeździ się rewelacyjnie, ale mimo wszystko ewentualny serwis jest kosztowny - rozrząd, wtryski, itp. Osobiście wydałem przez rok (około 30tkm) w okolicach 5000zl na naprawy.
OP: Dzięki za propozycje.
Alfa ładna ale raczej nie spełni warunku co do prostoty serwisu.
Premium napisałem tak bardziej w cudzysłowie, żeby nikt nie proponował golfów czy innych octavi. bez urazy oczywiście dla żadnej z tych marek.
C klasa czy A4 też może być ale obawiam się, że nie spełnią kryterium odpowiedniej ilości miejsca za kierownicą (194 cm here) Miałem w sumie i a4 i c-klase i za kierownicą miejca było
@AnonimoweMirkoWyznania: w Alfie najbardziej skomplikowane jest zawieszenie ale i tu wielowahacz w premium jest raczej czyms standardowym wiec moim zdaniem nie odbiega od konkurencji - poza tym wszelkie niemce będa bardziej skomplikowane niz ta Alfa. To nie lata 80-te gdzie Alfa robiła wyscigowki na tor tylko troche ucywilizowane. To zwykle auto - i wlasnie bez zadnych dziwnych rozwiazan jak u niemcow.

Co do reszty to odpowiednie serwisowanie w Alfach ogranicza sie
@patryk-hukalowicz: Ogarnie - konstrukcyjnie to dosc proste samochody - poza tym busso jest pancerne i bezawaryjne.

Dostep do czesci powinien byc jeszcze przez pare lat


@ArpeggiaVibration: Różowo nie jest. A to co się kończy jest w chorych cenach. Nigdzie nie ma rdzewiejących poduszek tylnych amortyzatorów, chłodnica do 3.2 jest w jakichś chorych pieniądzach (rzędu 1600zł - te tanie za ~200zł z wylotami po jednej stronie nie pasują, sprawdzone :/, znalazłem
@ArpeggiaVibration: A no i zapomniałem dodać o dyferencjale, lubią paść. Rozwiązanie - Q2. No ale jako że na szperę był popyt to z 1500zł zrobiło się 4tys za komplet... Ja na szczęście trafiłem używkę za pół ceny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ArpeggiaVibration: Jeszcze drożej, zobaczymy co czas przyniesie :D. Poduszek amorków dla spokoju ducha jeszcze u siebie nie oglądałem, a mechanik przy wymianie sprzęgła stwierdził że dwumasa jest cycuś więc na razie mam spokój powiedzmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@AnonimoweMirkoWyznania: Zgodzę się, że A4 w środku jest mała. Passat wydaje się być większy. E60 bym polecał z silnikiem typoszeregu M54 np. 2,5 jeśli Ci nie zależy żeby auto było rakietą, lub też 3,0 jeśli Cię nie denerwuje nieco wyższe spalanie oleju. Dobrą alternatywą jest też 3,0 diesel. Raczej unikaj 2,0 diesla tego ze słynnymi klapkami w kolektorze. Oczywiście mówię o przedlifcie. Na polifta za takie pieniądze nawet bym nie spojrzał.
OP: Ok. Lista się już zacieśnia ;)
Alfę raczej odpuszczę, Lexusa również bo to w sumie równie mało popularne auto. Superb z tym silnikiem również.
Zostaje:
A6 C6 z 3.0 TDI
BMW e60 2.5 albo 3.0 + lpg wersje 192km i 231 bo te są jeszcze na normalnym wtrysku paliwa (nie bezpośrednim)
Insignia A - ale tu by musiałbyć jakiś fajny motor( ͡° ͜ʖ ͡°)
w220 mi
V8 Benz


@AnonimoweMirkoWyznania: To się często kłóci z łatwością napraw o ile nie jest to wielki amerykański suv, bo trochę ciasno pod maską, ale do 30k jest S80 4,4. Nieco drożej jest A6 C6 4,2, ale mały wybór. Ja bym stawiał na niemieckie 3.0 diesel, bo sam tym jeżdżę i jestem zadowolony, a dużo ich więc mechanicy mają obczajone wszystko, a ten rozrząd z tyłu już nie taki straszny jak kiedyś.