Wpis z mikrobloga

@terr0r_dr0ne: Zamykanie dróg dla aut zwieksza przepustowość zbiorkomu -> zwiększona przepustowość zbiorkomu powoduje że część kierowców się przenosi przez co maleje liczba aut -> zwiększa średnią prędkość
  • Odpowiedz
@dudi-dudi: bo to pozostałość komunizmu, relikt poprzedniej epoki. Bardzo złe skrzyżowanie, zajmujące zdecydowanie za dużo miejsca, nieprzepustowe i nieprzemyślane. Taki urbanistyczny bubel odziedziczony po komunie. Dziwię się, że 25 lat temu tego nie rozpieprzyli.
  • Odpowiedz
@terr0r_dr0ne:

Do fanatyka mi daleko, są jednak miejsca na świecie, że jednak udowodniono działanie takich wzorców ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Polecam jednak wybrać się do Niderlandów - w szczególności Utrechtu - Holendrzy mieli ciągnąte do aut - ale im przeszło (lata 60 i 70). Moglibyśmy się od nich dużo nauczyć i nie powtarzać ich błędów - ale jak widać - polak mądry po szkodzie.

Polecam też fachową
  • Odpowiedz
Polecam jednak wybrać się do Niderlandów


@Bratkello: Masz na myśli ten kraj z piękną siatką tras ekspresowych, szerokimi drogami w mieście, biurowcami na obrzeżach a nie w centrach miast i porządnych obwodnicach w większych miastach?

Ten kraj, gdzie transport publiczny ma w nocy więcej kursów niż w polskich miastach za dnia, dodatkowo jest dość niezawodny i pomimo dużej liczby pasażerów nie tłoczysz sie jak sardynka, a kursy ot tak nie wypadają
  • Odpowiedz
@anonim1133: zrezygnowano bo kamienice na Pułaskiego zostają. A dwa hajsu brak.
@Bratkello: Fajnie tylko u nas chca robić Holenderskie standardy bez metra, bez działającej komunikacji miejskiej i jeszcze bez ukończonych obwodnic które tam stały i były :)
Poza tym gdzie Holandia a gdzie my. Tam mają jakiś plan a tu go brak
  • Odpowiedz
@cicho_podziemny: Szkoda ze limitują ruch samochodowy a nie dodają nic w zamian. Pierw powinni otworzyć tunel potem burzyć estakadę.

W Warszawie metro budowali w szczerym polu (bo pod miastem budować jest drożej), ale we Wrocławiu metro "się nie opłaca".
Stawia się na komunikacje miejską. Ta z kolei jest w tragicznym stanie (plan gwiazdy dla tramwajów = dojazd do centrum w godzinach szczytu to zamykanie się w konserwie z innymi ludźmi). Z
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: Po co komu plany :) Będzie wtedy trudniej przekręt zrobić. Wczoraj już miałeś ludzi piszących że przecież jest MPZP. Tylko że się już pozmieniały koncepcje dwa razy i jakoś nikt o tym nie wspomina
  • Odpowiedz
Zwężanie dróg oraz zamykanie ulic może prowadzić do zwiększenia przepustowości i uplynniena ruchu aut.


@cicho_podziemny: ...może, ale nie przy polskim sposobie realizacji takich rzeczy, tj. wyciąć pasy ruchu i elo.
  • Odpowiedz
@dudi-dudi: napisze Ci wprost kolego, bo padło tu wiele słów na temat ambitnych planów, a prawda jest taka że miasto Wrocław ledwo wiąże koniec z końcem, sprzedaje co może aby zrealizować program społeczny Prezydenta Sutryka czyli budowę parków i przedszkoli, kosztem rozwoju komunikacji kołowej prywatnej i publicznej. W październiku Prezydent spadnie z Instagrama i sobie ryj rozwali bo miasto utknie w korku gigancie.
  • Odpowiedz