Wpis z mikrobloga

Cyberpunk będzie na luzie lepszy od wiedźmina, jeżeli bardziej zrównoważy warstwę narracyjną i gameplay. Tak rzetelniej to wszyscy fanboje od wieśka to tak serio łykają, że to nadgra? Nie da rady nic lepszego? Nie chodzi o zdanie jakiegoś anonimowego mirka z wykopu, ale rzetelna analizę. Na rynku growym jakoś nikt nie rzuca nawet cienia wątpliwości, ze nie ma się czym jarać jeżeli chodzi o gameplay. Kult tej gry stworzyły side questy i tu nikt z rigczem nie będzie nawet się spierał, że jest co najmniej dobrze. Brak głupot pokroju przynieś mi 20 skór mamuta, zadania mają tło, jakąś mini-historyjkę, kontekst itd.

Co innego mechaniki otaczające questa. Naprawdę jesteście skłonni z ręką na sercu stwierdzić, że zmysł wiedzminski was jara? Przecież gdyby taką metodę zaimplementował Ubisoft to byście wylewali na nich wiadra gnoju. Co to wnosi? Głupia, powtarzalna mechanika, nad która jak się pomyśli wyniosła casualizm, który tam gardzicie na jeszcze gorszy poziom. Pytajniki? No fajnie 500 skrzynek ze złomem i 200 gniazd potworów do zniszczenia. Co innego to jest jeżeli nie wrzucanie ubsifotowego contentu do gier? ( ͡º ͜ʖ͡º) CDPR nawet sam potem wspomniał, że się z tym wygłupił. Fajne znajdzki to coś co mówi o świecie gry, uzupełnia go- vide nagrane rozmowy z wrogami Batmana w "Arkham Asylum", zdjęcia przedstawiające świat przed zagładą w Mad maxie, kasety z nagraniami uchylającymi rąbki fabuły, utworami muzycznymi w Metal Gear Solid 5. Coś takiego ma sens, uprzyjemnia grę, bieganie za śmieci ze skrzynek nie, mało tego odrywa od narracji gry. Nie pogardzę znajdzkami w 2077, które będą czymś w tym rodzaju.

Rolpleyowo, to samo- ale to juz można zrzucić na karb tego, że graliśmy tą konkretną postacią o konkretnym charakterze i po prostu albo grałeś tak jakby postąpił Geralt albo wręcz odwrotnie. Jeżeli dadzą ludziom pograć netrunnerem, który nie wchodzi w otwarte walki, typowym solo, który wszystko niszczy na swojej drodze bronią palną, nomadem od melee weapon to z miejsca stworzą lepszą grę rpg od wieśka.

https://www.gry-online.pl/newsroom/cyberpunka-2077-mozna-ukonczyc-bez-zabijania-przeciwnikow/za1c4b0 Trzymam za słowo i imo wszyscy gracze powinni o tej obietnicy pamiętać. Skoro takie rozwiązania działały w izometrycznych rpgach, to dlaczego nie tutaj?

Cyberpunk to będzie albo idylla, albo niespełnione oczekiwania, które uwypuklą się bardzo boleśnie- lichy gameplay, trudno już będzie zrzucić na zdefiniowanie gry przez pryzmat narzuconej postaci itd. Osobiście im kibicuje, bo dobrego cyberpunka jest na rynku growym stanowczo za mało.

#cyberpunk2077
  • 6
@elswyr78:

Jeśli „Cyberpunk 2077” choć trochę zbliży się jakościowo do „Deus Ex”, to będę zadowolony.

Choć mam ogromne wątpliwości, bo „Wiedźminy” były grami przeciętnymi i pod względem gameplayu (w jedynce był najciekawszy, dwójka meh, w trójce jedynie system walki był w porządku, bo cała reszta staje się nudna po dziesięciu godzinach), i pod względem fabuły (jedynka kalka z książek, dwójka to pomyłka, a trójka to znowu kalka z książek, przynajmniej motyw
@Pokpak: gra juz podobno jest skonczona wiec teraz pewnie do kwietnia będą optymalizowac/naprawiac bugi/wypelniac swiat znacznikami, jak calosciowo gra zapowiada sie spoko to znowu tak jak w wiedzminie te małe mechaniki będą słabe