Wpis z mikrobloga

Cześć! Szukam pomocy z konfiguracją routera Mikrotik i NextCloud, walczę z nimi od kilku dni i nie wiem jak ruszyć dalej.

Sytuacja: zainstalowałem NextCloud na komputerze, działa. Problem taki, że mam do niego dostęp tylko z innych urządzeń będących w lokalnej sieci, a nie mogę się do niego dostać spoza tej sieci.
Wygląda na to, że wymagane porty (80 i 443) nie są otworzone na świat.

Szukałem już pod hasłami "open ports Mikrotik", "NextCloud Mikrotik", "routerOS open ports" i znalazłem porady, żeby dodać regułę w sekcji [IP] -> [Firewall] -> [NAT], ale nie dało to oczekiwanego rezultatu.

Router to Mikrotik hAP ac2, domyślna konfiguracja (Quick Set), w port eth1 jest wpięty kabel od internetu, w port eth2 komputer z NextCloud. Reszta urządzeń w jest podłączana przez wlan.
Jeśli to istotne, to chcę korzystać z freeDNS (konto mam, zewnętrzne IP dodane).

Rady jak to pchnąć dalej? Jestem zielony w kwestiach sieci.

#mikrotik #siecikomputerowe #nextcloud #sieci
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@90emer: to już zależy od konfiguracji i topologii sieci czy masz w domu jakiś modem/router od ISP? Z reguł jak masz zewnętrzne IP to jest ono wpisane w konfiguracji modemu/routeru który masz u siebie w domu. Do tego dochodzi lokalny NAT żeby to jedno IP "podzielić" na wiele urządzeń w sieci i wtedy jest sprawa prosta tworzysz odpowiednie reguły na tym modemie/routerze, żeby przekierować porty, wtedy też ten router/modem robi jako serwer DHCP.

Jeżeli jesteś za NATem ISP to wtedy serwer DHCP jest po stronie ISP i to on bezpośrednio nadaje IPki (wewnętrzne). Oczywiście możesz mieć też swojego NAT-a dodatkowo, ale nie jest to wymagane. W takim przypadku przekierowanie portów u Ciebie na routerze nic nie da. To by musiał zrobić ISP. Biorąc pod uwagę o jakie porty chodzi to pewno nawet tego nie zrobi :)