Wpis z mikrobloga

Żona zamówiła #buty na #eobuwie, buty miały brudną podeszwę oraz postrzępione krawędzie z tyłu. Buty zostały odesłane, ponieważ nie po to płaci się za nowe, by dostać używane. Otrzymała taką odpowiedź:

Dzień dobry,

z przykrością informuję, że odesłane na zwrot obuwie marki XXX posiada widoczne ślady użytkowania, które powodują zmniejszenie wartości zwracanego Produktu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (art. 34 ustawy o prawach konsumenta/ art. 14 ust. 2 dyrektywy 2011/83/UE w sprawie praw konsumenta) oraz zapisem w naszym regulaminie, Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Wygląd towaru, brudne i zdarte podeszwy, świadczy o fakcie korzystania z obuwia, a nie tylko jego przymierzenia.

Klient kupując obuwie w naszym sklepie internetowym ma możliwość w terminie 30 dni sprawdzić, czy spełnia ono jego oczekiwania pod względem komfortu, wygody czy estetyki, przy czym odsyłane obuwie nie może nosić śladów użytkowania wykraczających poza konieczne.


Proponują zwrot 108zł za buty które kosztowały 270zł. Oczywiście, zrobiliśmy zdjęcia lecz jak udowodnić to że buty przyszły już w takim stanie? Niejednokrotnie nagrywałem otwieranie paczek z elektroniką by zabezpieczyć się na różne ewentualności ale nie spodziewałem się, że teraz jest to również konieczne przy zamówieniu butów.

#pytanie #prawo
  • 1
  • Odpowiedz